Fjernstyrt sentrallås - Dårlig signal? (Passat 3bg)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med dårlig dekning på fjernstyrt sentrallås (org montert), må stå ved siden av bilen for å kunne åpne den elektronisk. Har prøvd å skifte batteri i begge nøklene uten hell.

Bilen det gjelder:

2002 Passat 1,9tdi Highline

Har søkt litt på forumet, av relevant info er dette det eneste jeg har kommet over, men det gjelder en golf:

Det andre jeg ville gjort er å sjekket etter ledningsbrudd i pølsa som går ut til døra i A-stolpen.

Er det slik at det ligget noe form for antenner i dørene, som det kan oppstå brudd i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme problem selv, men bryr meg ikke om å se noen på det da jeg ikke skal inn i bilen før jeg er ved siden av den uansett. :)

Vet ikke om det bare skal være slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, for all del, det er ikke noe kritisk.

Men det er litt irriterende, om man feks skal bære noe inn eller ut av bilen kan det være greit å låse/opp fra trappa :) Og jeg vil tro at den skal virke fra lengre avstand, når alt fungerer som det skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må det da være noen som kan si noe om??

Jeg sliter også med det samme problemet på min 02 modell passat. Har vurdert å kjøpe en ny elektronikkdel til nøkkelen, men er jo ikke sikker på om det er der feilen ligger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen stalltips på dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med at dere alle har prøvd å bytte batteri i nøkkelen. det man også kan prøve er å bruke ekstranøkkelen for å se om det er samme problem med den. da får man ihvertfall stort sett utelukket batteri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med at dere alle har prøvd å bytte batteri i nøkkelen. det man også kan prøve er å bruke ekstranøkkelen for å se om det er samme problem med den. da får man ihvertfall stort sett utelukket batteri.

Ja, det er alt testet uten hell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem, rekker max 5 meter, Enda dårligere på min andre passat 3b. Min moders skoda 03mod rekker igjennom vegger til og med. Så fatter det ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

a8n min er slik og. funka dårligere og dårligere og nå funker den ikke lenger. har bytta batterier og prøvd begge nøklene men uten hell. har også prøvd å kode opp igjen men skjer lite da og. tror det må ha noe med mottakeren å gjøre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vanlig at sendeenheten i nøkkelen blir dårlig.. Pleier å hjelpe med å bytte denne.

Man kan også prøve å kode inn sendeenheten på nytt å se om det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun brukt den ene fjærnkontrollen hele tiden, men da den begynte å bli dårlig byttet jeg over til å bruke den andre fjærnkontrollen jeg hadde.

Det ble ikke noe bedre med den, selv om denne ikke hadde vært brukt nevneverdig før.

Nye batterier hjelper heller ikke.

Til sammenligning kan jeg med 01modell transporteren stå inne med lukkede dører og med lukket garasjeport og 30 meters avstand låse opp og igjen bilen uten problemer!

Noen som vet hvor signalet fra fjernkontrollen blir tatt imot? Kan det være der problemet ligger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min a8 kommer signalet til en knott mellom dørene. på noen biler tror jeg faktisk antenna og blir brukt som mottaker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.