Forslag til erstattere av ufo bremser..

Anbefalte innlegg

såvidt jeg veit er fjærbeina de samme... bare å bytte over bremseskiver å callipere om jeg ikke tar helt feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

såvidt jeg veit er fjærbeina de samme... bare å bytte over bremseskiver å callipere om jeg ikke tar helt feil?

da tar du feil... er forskjeller på bolthulla til calippere på S4 vs S6 fjærbein.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de bremsene fra både 034motorsport og ecs-tuning står det at de er til S4 og S6 C4, skulle derfor tro at de passer, men har hørt før å at det er forskjeller. Tja, litt usikker på om je skal prøve, evt så har vel, såvidt je veit, KRB

bremser som ska passe også. Uansett så ska ufo bort, uten at det trenger noen videre forklaring på hvorfor..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de bremsene fra både 034motorsport og ecs-tuning står det at de er til S4 og S6 C4, skulle derfor tro at de passer, men har hørt før å at det er forskjeller. Tja, litt usikker på om je skal prøve, evt så har vel, såvidt je veit, KRB

bremser som ska passe også. Uansett så ska ufo bort, uten at det trenger noen videre forklaring på hvorfor..:)

Det finnes S4 med og uten UFO da, det kommer an på årsmodell og motor. V8 og 2.2 fra 94" har vanlige bremser.

Her har du bremser til salgs: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=176197

Merk at enten må du bytte fjærbein eller modifisere UFO-fjærbeinene for å få dette til å passe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de bremsene fra både 034motorsport og ecs-tuning står det at de er til S4 og S6 C4, skulle derfor tro at de passer, men har hørt før å at det er forskjeller. Uansett så ska ufo bort, uten at det trenger noen videre forklaring på hvorfor..:)

OBSOBS!!

Det finnes tre (3!) ulike fjærbein til UrS4/S6 biler. De ulike er for UFO, HP2 og G60-bremser(for USA UrS-biler). Disse er alle ulike mtp på bolthullene til kaliper. Oppgraderingssett baserer seg igjen på disse hullmønsterne så det er viktig å få spesifisert hvilken type du skal ha til. Jeg vil tro settet til 034 er oppgradering for de ultrastusselige 276x25mm (G60) de har her i USA. Det er mulig ECS-tuning settet er det samme.

UFO-bremser er forresten urettmessig utskjellt spør du meg. Joda, de er dyre og stygge, men bruker man de riktig og ikke setter på hjul som går i skiva, holder de seg både rette og bremser minst like bra som HP2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blitt meget mye klokere nå. Hjertelig takk for all hjelp:)

Må uansett bytte skiver og klosser, så derfor je heller kvitter meg med dem og får på noe som ser vettugt ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.