Hvordan sjekke om retainere må byttes?

Anbefalte innlegg

Hei,

Holder på å overhale en 16v KR motor og lurer derfor på hvordan man sjekker

om retainerene må byttes.

Noen av dem ''fjører'' mens noen bare siger sakte opp igjen.

Har ikkje byttet kamm eller ventiler (kun tetninger).

Mvh Joakim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Retainer er vell bare den skiva som ligger på toppen av fjøra og holder låsen.

Hvordan kan den fjøre?

Eller tenker du på ventilløftere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Retainere blir ikke slitt så jeg skjønner heller ikke hva du mener ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meinte løfterene:p Tung dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal i være harde og ikke fjøre noe som helst med håndmakt. Eller dvs. 0.5mm eller noe kan du klare å trykke den inn om du prøver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal i være harde og ikke fjøre noe som helst med håndmakt. Eller dvs. 0.5mm eller noe kan du klare å trykke den inn om du prøver.

Nja, når du demonterer de etter at de har stått i motoren så er det somregel alltid litt oljetrykk igjen inni løfterne, dette presser stempelet slik at det setter seg i "ytter posisjon". Hadde jeg vært deg hadde jeg bytta løfterne når du først toppen oppe og for å slippe det evt senere.

Trikset med hyd løftere er å "moe" oppe stempelet (dvs trykke stempelet inn og ut) slik at du kan klemme det sammen med fingrene. Når dette er gjort og stampelet kan trykkes lett inn legger du de opp ned i olje bad med oljeporten oppover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.