2001 Passat 1.9 TDI (Motor trøbbel)

Anbefalte innlegg

Eg har ein 2001 Passat 1.9 TDI, minste motoren rundt ca 102-105 hk.

Eg meiner eg må gire ned mye meir no enn før, om det kan være turbo eller regulator?

Er det noen som har hatt noen problem med desse motorene her?

Bilen drar jamt heile tida i hvert gir, eg tørr og påstå at det skal være eit litt meir drag når

turbo og slikt slår inn?

Noen som kan gi meg eit svar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg kan gi deg ett svar. Bestill deg time hos Møller og få bilen sjekket om alt er som det bør være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller få på en chip på denne så går den nok rimelig mye bedre. disse går ikke akkurat veldig bra orginalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis har en passat 100hk tdi, den går greit egentlig. men sjekk om du har noen feilkoder som evt kan gjøre så bilen går i nødmodus osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg kan gi deg ett svar. Bestill deg time hos Møller og få bilen sjekket om alt er som det bør være.

Hvorfor i alle dager skal man gidde å benytte seg av et verksted som fakturerer godt over 1000kr/time for dette?! Det eneste som kommer utav dette er enten en klysete tilbakemelding om at det sikkert er som det skal være eller et svindyrt tilbud på videre feilsøking eller rep.

Det er slike ting vi har forum for og om det ikke passer deg eller du har noe konstruktivt å komme med i form av hjelp kan du spare deg for å skrive!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen skal funke med en gang du gir gass nesten.

Hadde en bil her med samme symtomene,den gikk heller dårlig(01 passat 90hk),da var det en liten vakum slange som var hoppet av.

Den gikk ikke alltid i nødmodus,gikk bare dårlig,når den gikk i nødmodus gikk den enda dårligere.

Satte den på igjen og den gikk som en kule.

Jeg fulgte denne http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=179589 ,fant problemet og fixet det på 5 min.

Få en med vag-com til å lese ut feilkoder vist du ikke finner noe åpenbare feil.

Den var på veksted og der kom di frem til at turboen var gåen.

Feilkoder og hvordan motoren oppførte seg tilsa at det var turboen som var gåen så jeg forstår hvorfor di kom til den konklusjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også sjekke luftmengdemåleren din... Den kan vel ha et lignende sykdomsforløp... At den gir dårligere og dårligere gange..... Det også skal en vel få målt med Vag-com.. Lese ut verdiene under pådrag etc... Om du søker på LMM innpå her finner du mye info.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være luftmengdemåleren. Vi har nettopp bytta den på passaten til dama. 3B 1.9tdi. Bilen hennes gikk som ei bøtte med møkk, ble bra når vi bytta mengdemåleren.

EDIT: Slått på målstreken :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har eg vært inne på Møller og sjekka bilen, og det var luftmengdemålaren som var gåen.

Den er no bytta og bilen drar mye bedre og ganske fornøyd igjenn. :):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid en god følelse når bilen blir frisk igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.