#1 Skrevet Januar 9, 2010 Med 20 kilosdunk med glykol og null vann fylte jeg ren glykol når jeg byttet kjølevæske sist. En kompis mener ren glykol fryser tidligere enn glykol i blandingsforhold 50:50 med vann. Dette høres rart ut syns jeg. Noen som vet om han har rett, eller er han på feil jorde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2010 maks 60/40 glykol/vann mer en det fryser den bare tidligere. jeg kjør 50/50 og det har aldri fryst for meg værtfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2010 Stemmer det at ren kjølevæske fryser tidligere enn en når den er blandet ved vann.. fryser vell ved rundt -10. noe som er veldig kjipt i det kalde været vi har nå.. Anbefaler å blande 50/50 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2010 Vet ikke om denne er helt korrekt, men den er i næreten av sannheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 9, 2010 Rundt 70% konsentrat og 30% vann får man aller lavest frysepunkt. Rent konsentrat fryser akkurat som tabellen over angir, tidligere, ved snaut -20. Jeg pleier å blandet 60/40 (60% konsentrat) og har da til -48. Fordelen med en slik blanding er at man da også kan etterfylle litt med rent vann ved behov uten at det blir for tynn blanding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 9, 2010 En annen ting er at ren glykol har VELDIG dårlig varmeledningsevne, må derfor blandes med 30-50% vann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2010 Da får jeg tappe av litt glykol og toppe opp med vann. Lærer noe nytt hver dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...