Anbefalte innlegg

har slitt med for lite turbotrykk.

Bilen er chippa av johan lindgren, å han sa den skulle lade 1,1 bar ca

Byttet lmm,plugger,filter,resirkventil,oljeåndings røret (det gamle var sprekt)

og turbo (waistegaten var borte på den gamle)

før lada den 0,7 ca.

Etter turbobytte lada den 0,5 ca

napper jeg av slangen til n75 lader den såvitt 1 bar.

har trykktesta systemet et par ganger å kan ikke finne noen åpenbare hull

Nå sliter jeg med fjusking/fuelcut ved full gass ved høye gir.

hele bilen rister å hører det smeller i potta, men hvis jeg slipper opp gassen å gir på igjen så går den nesten som en kule.

Noen gode tips? coiler muligens?

kjører med 98 blyfri

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å koble bort N75 og montere inn en manuell boostcontroller for å få ladetrykket til 1.1bar, men la n75 være tilkoblet ledningen sin for å unngå feilmeldinger...

meeeeen, problemet ligger nok en helt annen plass så du vil jo bare omgå feilen med å gjøre dette, ville sjekket bensintrykk og aller helst kjørt på med en bredbåndslambda for å sjekke at ting stemmer overens med chippene. Tyder jo på at den går i nødmodus ved fullt pådrag... eller en annen form for tenningstøys, coiler er en plass å begynne og, prøv en coilrekke fra en annen bil som virker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn med diagnose stillestående.. Er alt "ok" så må du ut å kjøre med diagnose tilkoblet, å se om alt fungerer slik det skal.

AFR måling er også viktig her. Kan være alt fra lekkasjer, tennings problem, til bensinpumpe, og tett eksos.

Vet du ikke hva du skal se etter ang diagnose, så må du få med deg noen til å hjelpe.. Lei med deg chip tuning firmaet du brukte f.eks..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobla til n75 igjen nå

å den lader ca 0,5. på 4 og 5 gir ved full gass så ser jeg at jeg mister turbotrykk ned til 0-0,1

kan slippe opp gassen å gi på igjen så får jeg trykk igjen

har vag.com å ingen feilkoder blir registrert.

har prøvd meg litt med logging men litt leit når man bare er en.

Men burde ikke turboen lada mye mer en 1 bar med utkoblet n75 ? (fysisk tatt av slangen til wastegaten)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.