#1 Skrevet Januar 9, 2010 Planen er å en veltebøyle som kan skrues inn ved behov på nye lekebilen min, og jeg lurer i den forbindelse på hvordan man bør gjøre dette... Tanken er en hovedbøyle med stag til bakre fjærtårn og kryss imellom. Jeg vil at montering/demontering skal være så enkelt som overhodet mulig. Mine tanker er følgende: En slik type konsturksjon.. Med slik type koblinger både mot gulv og fjærtårn. Vil dette bli sterkt nok ? bilen er ingen løpsbil, men vil alikevel ha mulighet for slik bøyle ved banekjøring. Vet dette ikke er en godkjent løsning, men vil koblingene kolapse ved en evt velt ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2010 Dette er vel det pedersen-racing selger. Og de sier jo at dette bra saker, så jeg stoler iallefall nok på de til å bestille. Tviler sterkt på at de selger tull der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2010 Pedersen delene var bare for å illustrere, har ikke funnet bur som er festet i gulvet med slike koblinger før, derfor jeg er i tvil. Hadde pedersenbur i golfen i gamle dager, men testa aldri styrken Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2010 De skjøtene er kun beregnet for bruk mellom rør, ikke mot karosseriet. Sveis rørene mot en plate som skrus fast, både på hovedbøylen mot gulv og krysset bak mot dempertårna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 9, 2010 Stemmer som JAØ sier, plater er med å. (las ikke godt nok) Like greit å slippe å teste styrken da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 9, 2010 Jeg er klar over at de ikke er beregnet for det.. Skal jeg ha plater skrudd fast i gulvet blir det plutselig mye styr å montere/demontere dette.. Så spørsmålet er fremdeles om slik koblinger vil tåle en evt velt ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 9, 2010 Jeg er klar over at de ikke er beregnet for det.. Skal jeg ha plater skrudd fast i gulvet blir det plutselig mye styr å montere/demontere dette.. Så spørsmålet er fremdeles om slik koblinger vil tåle en evt velt ? Jan Brede Jeg hadde ikke satset på det nei. Men det går fint an å lage noe som er lett å demontere og samtidig holdbart. Ser ikke helt den at det er mye mere jobb å skru ut 3 skruer mere ved demontering, ref plater i gulvet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...