pipe/uling i bilen når det er kaldt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en a4 2l TFSi q 2007 og når jeg kjørere nå når det er kaldt hører jeg en iriternde uling pipelyd av og til og det høres ut som det kan komme fra bremsene. Har lest i brukermanualen at bremsene renser skivenne med svak bremsing når de er våte, men dette er noe ikke sjåføren skal merke noe til. Er det noen som hvet noe om dette eller har vært borti noe lignede? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke turboen du hører da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen var det første jeg tenkte på og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den "synger" vel ved pådrag når den er dårlig? Eller konstant, hvis jeg forstår han riktig er det under oppbremsing?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I S4'n til kompisen min hører du turboen ule rett etter kaldstart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei takk for svar, men tror ikke det er turboen. Det kommer og går litt, det er ikke noen sammenheng med gass pådrag. lyden kan komme i nedoverbakke oppoverbakke eller når jeg kjører vanlig på en 1800 omd på motorvei. Ulingen kan være litt høyre når bilen er kald, men den kommer når bilen er varm også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den uler ikke når bilen står stille og jeg ruser motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.