batteri til originalmontert webasto i S4 C4

Anbefalte innlegg

Hei, har originalmontert Webasto i bilen min, og i denne kulda vil jeg gjerne ha den i gang! :)

Feilsøkt på den i dag og fant ut at batteriet baki hadde 1,5V målt mellom polene.. Dette skal byttes asap!

Koblet en batterilader rett på batteriklemmene og da fyra webastoen når jeg hadde programert den :)

Men dette batteriet baki, noen som veit hvordan det er festet?? ser ikke festepunktet, og det sitter bom fast! må jo ha det ut så jeg får et batteri som er likt, så jeg sliper og fryse til uka!

Takker for svar/tips!

Arnfinn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De selger 44AH på Biltema som passer, koster 599. Jeg bytta i forgårs, desverre uten hell... Nederst på forsiden av batteriet har du ei klemme, som vippes nedover for å få av. Sitter ganske godt, og så vipper du den samme klemma/stanga opp for å feste :)

Men: Du må forsikre deg om at batteriet får lading, mål derfor spenningen både med motoren avslått og på tomgang. Er det ingen forskjell så kan det være 60A-sikringen som sitter ved hovedbatteriet (til webasto-batteriet) som er gåen.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for den Eivind, ja, jeg har 14,4 volt på klemmene når motoren er i gang, så ser ut som om batteriet kun er heeelt dødt hos meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men når du sier nederst på forsiden av batteriet, mener du de i retning fronten av bilen eller retning inn mot senter av bagasjeområdet?? fant ikke noe der i går ser du :) men i morgen skal det ut og et nytt inn, tro meg! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inn mot senter av bagasjerommet ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da skal jeg prøve og få løs den delen som skiller rommet hvor batteriet sitter mot rommet der cdveksleren og verktøy er (under plata baki avanten)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, jeg har sedan. Det kan være ulikt fra avant. Jeg har cd-veksler på høyre side bak, og batteriet på venstre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

batteriet mitt sitter også på venstre side, men ikke sikkert det sitter på samme måten i avanten da.. men må få det ut i morgen, før jeg reiser på Biltema for å hente nytt..

Når jeg fikk liv i webastoen i går lot jeg den gå i 30-40minutter, leeenge siden den har gått tror jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare pass på den sikringen som er nevnt lengre opp her, den sitter i en boks ved batteriet under baksetet. Det er denne som gir ladestrøm til Webasto-batteriet. Sjekk at denne er hel og mål også spenningen på batteriet med motoren i gang, det skal være tilnærmet samme spenning på batteriet under baksetet og til Webastoen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.