Trøbbel med syk 1,8t passat 3bg

Anbefalte innlegg

fungerte fint til jeg i dag startet oppp og registrerte at motoren gikk veldig ujevnt, nesten som at den ikke ville gå på alle sylinderene. en "jevn ujam" gange. er likens hele tiden og drar veldig dårlig. avgasslampa kom ganske fort etter oppstart. den blinker, som i boken forteller at "mulig feiltenning som kan gi skade på katalysator"

 

noen tips eller er det kun vag.com og feilsøking som gjelder????

 

 

 

HJÆLP....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha sjekket timingen til registerreima før jeg hadde starta den opp noe mere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff da. kanskje d kan være så fælt ja, d hørtes ikke bra ut. da er jo faktisk snakk om havari allerede da. for bilen er jo kjørt med og startet flere ganger for å prøve å finne ut hva det er....

noen flere tips som ikke skremmer så mye? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff da. kanskje d kan være så fælt ja, d hørtes ikke bra ut. da er jo faktisk snakk om havari allerede da. for bilen er jo kjørt med og startet flere ganger for å prøve å finne ut hva det er....

noen flere tips som ikke skremmer så mye? :)

 

Hvis motoren starter så gjør det ikke noe om den har tannet over ett hakk, men problemet kan være at selve reima har mistet par hakk og det er stort åpent glippe mellom tennene og da er det fort gjort at det skjer noe som ikke burde skje. Klart det kan være masse annet, men for at ikke du skal gå deg vill i feilsøking så begynn med å sjekke register.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekker register....

hmm ta av dekselet da sikkert å drei motorn å sjekke tennern på reima....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekker register....

hmm ta av dekselet da sikkert å drei motorn å sjekke tennern på reima....?

 

Du tar av øvre registerdeksel ja, så dreier du på nedre reimhjul med klokka til OT merke. Jeg tror det er24mm eller 27mm pipe du må bruke på nedre reimhjul. Når du har nedre reimhjul på OT merke så sjekker du merke på kam-hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det høres ut som en start. takker. håper det problemet ikke er der da... er vel der det kan komme mest følgefeil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tipper med 99% sikkerhet at det er ene coilen din som har tatt kvelden. dette gjør til at du får akkurat samme symtomene som du beskriver over her. og i tilegg så er disse en svakhet på disse motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hørtes ut som et mildere(billigere) problem.... eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en coil koster deg ca 300 kroner stk visst jeg ikke husker feil. men, dette kan du sjekke via vagcom. er flere flere i klkubben som sikkert har dette og bor i nærheten av der du bor. jeg ville begynt med å få sjekket bilen for feil meldinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka reg.reima, men jeg ikke kunne finne noe galt der. så bilen er levert til diagnose-test på bilverksted.....:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coil. (nesten) garantert. Vurder å bytte alle, siden de neste vil gå etter tur, ihvertfall kjøp en ekstra for å ha liggende klar i bilen når den neste går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer kanskje tydelig fram på diagnosen? prata med verksted og de var forberedt på at det kunne være d de og. og er det det, så blir det nok kjøpt flere enn en ja, i HVERTFALL to. takker for tipset!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk LMM også. Hvis den er helt ferdig kan det nesten kjennes ut som den går bare på tre sylindre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM? lambdasonden?

 

takker, men som sagt så er det nå opp til gutta med computer`n i morgen tidlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM? lambdasonden?

 

takker, men som sagt så er det nå opp til gutta med computer`n i morgen tidlig

 

LMM=luftmengdemålern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

diagnose tatt, coil skiftet, bil funker, case closed!!! happy

:):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM=luftmengdemålern

 

Bare for å pirke litt, Arve. :P:p

 

Jeg ville heller sagt LuftMasseMåler. LuftMengdeMåler hadde vi for "en mannsalder" siden. Har ikke store betydningen, men er forskjeld på de 2 målerene. Mengde-måleren er det gamle systemet med et spjeld i et hus som da måler mengden med luft som blir trukket inn, og ikke noe mer enn det. Masse-måleren er litt mer avansert. Men dette vet jo du. ;)

 

Typisk Masse-måler:

hfm.jpg

 

Typisk mengde-måler:

lmm.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

diagnose tatt, coil skiftet, bil funker, case closed!!! happy

:):):)

 

Se der ja :)

 

Anbefaler å ha en feilkodeleser liggende i bilen. Disse leser feilkoder for motor, ABS, airbag og girkasse (automat). Ryker det f.eks en coil sier den fra hvilken sylinder som har problemer, så da bare smeller man inn en reservecoil som man har liggende i bilen.

Vi har bra rabatter på coiler hos f.eks Meca, bare pass på at du får R versjonen eller senere.

 

Her er en diagnoseleser som funker gull:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VAG-SCANNER-VAG305-CAN-VW-AUDI-SCANNER-vag305_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem23045a16c2QQitemZ150396868290QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

 

Koster 212kr inkl frakt, og siden prisen på varen er 157kr slipper man moms, tollavgift, etc.

Lurt å ha en slik liggende i alle biler som man kan lese feilkoder fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.