#1 Skrevet Januar 10, 2010 Er dette noen kjent svakhet med VW Passat? Elektronisk styreservo på VW Passat stv Highline 2.0 2009. Når nøkkelen settes i (tenning på), lyser symbolet for servo (ratt-symbol) opp i orange farge på instrumentbordet, og forsvinner etter 5-6 sekunder. Dette skjer hver gang. Og det er kun dette som lyser opp i instrumentpanelet, akkurat da. Dette er muligens normalt, men det er ihvertfall et varsel for noe tror jeg. 2-3 ganger forrige uke, skjedde dette: Ved oppstart av bilen: Det nevnte symbolet lyser igjen, muligens rødt nå, uten at jeg helt husker det, og servoen fungerer ikke. Ved å prøve å stoppe/starte bilen/slå av tenningen, er det ingen forskjell. Har måttet kjøre bilen hjem uten servo, og det er temmelig tungt. Etter en 20-30 minutter, så startes bilen opp igjen og det meste ser normalt ut igjen, unntatt som sagt at symbolet for servo kommer opp i orange farge som nevnt over. Jeg vet ikke om dette er normalt, men det virker jo ikke slik, siden en orange melding vanligvis er en feilmelding eller advarsel for noe. Kan det ha noe med kulda å gjøre kanskje, det er jo 20-25 minusgrader? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2010 Kan være siden kulda gjør servo-oljen seig eller noe =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2010 Kan være siden kulda gjør servo-oljen seig eller noe =) Pst: elektronisk servo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2010 VW-forhandleren krop til korset, og sa at dette var en feil de hadde sett tidligere. Bytter hele styregreia vha fabrikk-garanti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...