EU-kontroll og xenon. Hjelp

Anbefalte innlegg

du vil få feil på manglende tåkelys bak.. tåkebaklys er påbudt i norge.. det er ikke tåkelys foran.. de skal bare virke om de er synlige og koblet til på bilen.

Jo alt som er montert sånn at det skal virke og syntes, skal fungere.. om man tar ut sikringen på 2 lys av lik type så får man 2 feil. om begge lys av samme type er deffekt i opperative lamper så er det ikke 1 feil.. det er bare om den ene er deffekt.. feks ett deffekt nærlys er 1 feil.. 2 deffekte nærlys er 2 feil.

Men om man skjuler lampa så selve lampa ikke syntes + kobler den ifra. da kan man ikke få feil på kurve/tåkelys foran... da dette ikke er påbudt lys å ha på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk 1`r feil på manglende tåkelys bak jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan haugevis av 1'er feil ergre kontrolløren så mye at han "oppgraderer" de til 2'er feil eller er det standarder som sier at det og det er enden 1 2 eller 3'er feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en manual som påpeker om det skal være 1,2 eller 3 feil. med detaljert beskrivelse av problemet. Ja du får 1 feil på deffekt tåkelys bak. mangler du 2 stk av samme type kjørelys, være seg bak eller foran + bremselys eller fjernlys så får du 2 feil. mangler du bare et så får du 1 på disse. Noen feil er det vurderingsrom i manualen for da står det feks feil på blabla.. =1 (2) Bortsett fra det så er det lite som er opp til kontrolør. alt står beskrevet og hvaslags feil man skal gi på hva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk 1`r feil på manglende tåkelys bak jeg.

Det jeg skal frem til er at man kan ikke bare ta bort tåkelyset bak om det ikke virker og da slippe unna feil på det:) det kan man på tåkelysa foran. bak er påbudt.. ikke foran. var det jeg mente, ikke at man får 2 feil. når det er sagt skal også 1 feil rettes opp.. selv om en etterkontroll ikke er pålagt. man kan få seg en smekk på fingern om man blir stoppet i teknisk kontroll og sisste eu viser en bunke 1 feil som ikke er blitt utbedret på lang tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.