#1 Skrevet Januar 10, 2010 Hei, til dere som har litt mer peiling en meg selv, trolig 99% av dere Har en A4 2,4Q -99 med ARJ motor. Etter det ble så jæ.... kaldt har bilen brukt mye mer olje enn vanlig. Tok en titt og fant ut at pluggen på sylinder 5 svømte i olje. Kan det være noe annet enn topp pakningen som er gåen??? Vet at pakningen på overfallet (kjedestrammere) er gåen fra før, men det har vel ikke noe med det å gjøre…..Har tenkt i lengre tid å skifte disse, men VAG skal jo ha betalt i gull for jobben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2010 ventildekselpakningen, bytter du lett selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2010 (endret) hmmm...du har kanskje rett der ja....vesentlig forskjell på topp pakning og topp/ventilDEKSEL pakning...hehe...kanskje du har reddet dagen min ...men hvor LETT det blir er jo en annen sak da Ser at det er Yttre og Indre ventildeksel pakning....skal jeg evt. bytte begge?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2010 Bytter begge 2 ja. den som lekker nå er indre siden du har olje i hullene til pluggene;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...