#1 Skrevet Januar 11, 2010 I morges i 12 kuldegrader stoppet bilen etter en kjøretur på ca 20 minutter.. Hadde fått varme i bilen og alt var bra, men kjente et lite fusk under pådrag forbi en lastebil.. Gikk av gassen og bilen gikk som normalt igjen.. 5 minutter senere døde den brått, helt død.. Trillet ned en lang bakke i gir i håp om at den skulle komme til live igjen, men det skjedde ikke. Sjekket relè til bensinpumpe under rattstammen (det gråe) og det slår i det når jeg begynner og dra den på starteren. Hører ikke bensinpumpa mens jeg drar på starteren, og skal snart ut og sjekke nedi tank og måle spenning i kontakt til bensinpumpe under kinning på starteren (må bare få varmen i kroppen først) Jeg tror det er bensinpumpa som er død, men om noen har hatt liknende opplevelser med S4 C4 og det var en annen feil som førte til at bilen stoppet vil jeg gjerne ha tips om hva som kan sjekkes... Bensinpumpa mi kommer til Mekonomen i drammen etter klokken 12 i dag, så får prøvd og bytte den i dag.. Tips mottas med takk, da bil er kjekt og ha i denne kulda... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2010 Her er en grei beskrivelse av pumpe bytte....... http://home.c2i.net/refsdal/044pumpa.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2010 Det var pumpa som var død, byttet den og bilen starter og går nå! Tråd kan stenges! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...