Anbefalte innlegg

Hei

Eg har fått uregelmessig uling i varmeanlegget i min 92 mod Audi 100 2,3 : mad :

Varmeapperatet funkerer heilt fint bortsett frå ulinga som kommer og går.

Er det noken som har eit godt svar på ka problemet kan vere?

-Richard-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

Vil vel gjette på kupévifta ! Lagring i vifte som begynner å bli dårlig;) Spesielt i svinger, brems/gass eller? Da har det en tendens til å ule, da vifta beveger seg!

Setter en femmer på vifte !

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et ganske vanlig problem på disse bilene, hadde det på min Audi 100 jeg også. Merket det spesielt når det er kaldt ute. Kamerat av meg har også samme problem på sin 100.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

Vil vel gjette på kupévifta ! Lagring i vifte som begynner å bli dårlig;) Spesielt i svinger, brems/gass eller? Da har det en tendens til å ule, da vifta beveger seg!

Setter en femmer på vifte !

Mvh

Kan ikkje merke noke forskjell om det er i svinger, bremsing eller gass.

Ulinga kjem heilt uregelmessigt, men kan godt vere det er vifta.

Viss det er vifta; er det slik at den må skiftes eller held det med enkel vedlikehold?

Dette er et ganske vanlig problem på disse bilene, hadde det på min Audi 100 jeg også. Merket det spesielt når det er kaldt ute. Kamerat av meg har også samme problem på sin 100.

Ja det kan virke som det er speielt når det er kaldt ute. Merka det for første gang på fredag når eg for på hytta på fjellet. Var vel rundt -20 grader ute. Ulinga var der i går også når eg køyrte ned igjen og da var det rundt -15 grader.

Gjorde dåke noke for å få vekk ulinga? :confused:

-Richard-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er vifta, noe det virker som , så bytter du den ! Veit ikke om lageret kan skiftes jeg, men tviler sterkt på det. Ikke noe suksess å vedlikeholde tror jeg.

Angående hvordan den er å skfifte veit jeg ikke, men er det ikke den vifta som man kommer til fra motorrom? Ved vinduspusser motor osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter også min lit til kupevifta. Er den som ligger mot torpedoveggen under vanndekselet.

Men etter hva jeg har funnet ut er det store spørsmålet om du har klima eller ikke, da det på en uten klima er fort gjort, mens en som har klima vil få litt av en jobb for å bytte....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er med uten klima så dermed satser eg på det er fort gjort. Da satser eg på å skifte kupevifta og håper på at det er nok.

Takker for svar.

-Richard-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok du merker bedring om det er en slik knirke/gnisse lyd ja. Har det på min og, så blir bytte etterhvert på meg og...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan virke som ulyden kjem når kulda blir mindre enn -15 grader ish. Etter fjellturen er lyden blitt vekke og alt høyres normalt ut. Skulle den komme igjen blir det nok skifting av kupevifta.

-Richard-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Eg har fått uregelmessig uling i varmeanlegget i min 92 mod Audi 100 2,3 : mad :

Varmeapperatet funkerer heilt fint bortsett frå ulinga som kommer og går.

Er det noken som har eit godt svar på ka problemet kan vere?

-Richard-

Jeg har vært borti en Audi 100 C4 og en type 44 som begge hadde ulyd i vifte, spesielt ved kjøring i sving.

På begge to ble det bestillt nye vifter før demontering.

Men problemet visste seg å være opplagringen av viften som består av 3 eller 4 gummibiter. (tror jeg)

På begge to manglet den ene gummien, og dette førte til at viften ble skjeiv og tok borti varmeapparathuset.

Det kan jo være greit å sjekke om disse sitter der, før man bestiller vifte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.