A4 b5 1.8T (AJL) merkelig startproblem..

Anbefalte innlegg

Har en A4 1998 1.8TSQ som NEKTER å starte hvis det er kaldere enn -7, men med en gang det blir varmere starter den som bare det..

Har den på veksted som har feilsøkt mange dager nå, uten at de har blitt noe særlig klokere på hva som er galt.

Så langt har de funnet ut at den ikke får bensin eller har gnist på pluggene når den står ute - men får det med en gang den blir satt inn i varmere temp?

-LMM er ok, G62 byttet, bensinpumpe + rele skal være ok.

Noen her med forslag på andre ting som kan sjekkes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

startsperr på denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det er det på den, men de på vekstedet trodde ikke det var startsperre som var problemet.. men kan jo nesten høres litt sånn ut..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

startsperr kutter iallefall gnist og bensintilførsel, så utenom hjernetrøbbel vil eg ha holdt ein knapp på denne først. Veit ikkje om andre komponenter som kutter begge deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! da skal jeg be de ta en ekstra titt på den! takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet mente det ikke var startsperren pga at da skulle den ha startet i et par sekunder, for så å dø ut..

Andre forslag??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omdreiningsføler G-28 kanskje? Uten signal fra denne starter ikke motoren. Om motorstyringa tror motoren har stoppet kuttes strøm til bensinpumpereleet også. Dette som en sikkerhet ved f.eks kollisjon med påfølgende bensinlekasje. Bensintilførselen kuttes da motor stopper slik at det ikke spyles bensin utover i motorrom.

Tenningsmodulen? Kanksje den av ukjent grunn kutter ut når det er kaldt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Skal sjekkes ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens funnet en løsning her nå. Kan se ut til at det er enten chip eller ecu som ikke liker kulde..(tok med "hjernen" inn for oppvarming, så rett ut i bilen og den startet med en gang..)

Så har nå i førsteomgang satt inn org. chip og det ser ut til å virke! (men går som møkk ;) )

Worst case så er det styreenheten som må byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nesten samma problem på min, bare den takket for seg om fredagen :(

håpe de på verksted for til dette hos meg og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme på min AJL 1,8ts 98md - er cipet - bruker ikke jeg motorvarmer så starter den ikke når det er over -10.

Hva kommer dette av -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nesten samma problem på min, bare den takket for seg om fredagen :(

håpe de på verksted for til dette hos meg og :)

Har det samme på min AJL 1,8ts 98md - er cipet - bruker ikke jeg motorvarmer så starter den ikke når det er over -10.

Hva kommer dette av -

Prøv å ta en varmepistol eller hårføner etc og varm opp ecu litt!(evt ta den med inn et par timer) Hvis det funker så kan du jo først prøve org. chip og hvis det ikke hjelper så må det nok byttes hjerne.. Jeg håper det kun er chip'en på min som ikke var helt god, for er lite keen på å bruke 10-12k på ny styreenhet hos møller.. : bh :

Merkelig fenomen dette her!

Morten: Er det AEB / AJL eller en annen motorkode du har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke chippet min ennå :( bare montert nesten alt for kitet me gt28rs turboen.

Er aeb motor jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å ta en varmepistol eller hårføner etc og varm opp ecu litt!(evt ta den med inn et par timer) Hvis det funker så kan du jo først prøve org. chip og hvis det ikke hjelper så må det nok byttes hjerne.. Jeg håper det kun er chip'en på min som ikke var helt god, for er lite keen på å bruke 10-12k på ny styreenhet hos møller.. : bh :

Merkelig fenomen dette her!

Morten: Er det AEB / AJL eller en annen motorkode du har?

ECU er varm stater den med en gang - hjalp ikke med org. chip. Noen som vet hva som hender ?

Er nok ikke styeenheten di - min er helt ny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur ikke dt er hjernen heller får jeg får kontakt me den med vagcom og fått lest ut feilkoder osv.. prøvde me nye plugger dagen før jeg leverte den på verksted. var så vidt den begynne å fyre så begynte denbare å dra på starten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.