#1 Skrevet Januar 11, 2010 Har en A4 1998 1.8TSQ som NEKTER å starte hvis det er kaldere enn -7, men med en gang det blir varmere starter den som bare det.. Har den på veksted som har feilsøkt mange dager nå, uten at de har blitt noe særlig klokere på hva som er galt. Så langt har de funnet ut at den ikke får bensin eller har gnist på pluggene når den står ute - men får det med en gang den blir satt inn i varmere temp? -LMM er ok, G62 byttet, bensinpumpe + rele skal være ok. Noen her med forslag på andre ting som kan sjekkes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2010 startsperr på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2010 tror det er det på den, men de på vekstedet trodde ikke det var startsperre som var problemet.. men kan jo nesten høres litt sånn ut..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2010 startsperr kutter iallefall gnist og bensintilførsel, så utenom hjernetrøbbel vil eg ha holdt ein knapp på denne først. Veit ikkje om andre komponenter som kutter begge deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2010 ok! da skal jeg be de ta en ekstra titt på den! takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 12, 2010 Verkstedet mente det ikke var startsperren pga at da skulle den ha startet i et par sekunder, for så å dø ut.. Andre forslag?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 12, 2010 Omdreiningsføler G-28 kanskje? Uten signal fra denne starter ikke motoren. Om motorstyringa tror motoren har stoppet kuttes strøm til bensinpumpereleet også. Dette som en sikkerhet ved f.eks kollisjon med påfølgende bensinlekasje. Bensintilførselen kuttes da motor stopper slik at det ikke spyles bensin utover i motorrom. Tenningsmodulen? Kanksje den av ukjent grunn kutter ut når det er kaldt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2010 Takk for tips! Skal sjekkes ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 14, 2010 Muligens funnet en løsning her nå. Kan se ut til at det er enten chip eller ecu som ikke liker kulde..(tok med "hjernen" inn for oppvarming, så rett ut i bilen og den startet med en gang..) Så har nå i førsteomgang satt inn org. chip og det ser ut til å virke! (men går som møkk ) Worst case så er det styreenheten som må byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 14, 2010 har nesten samma problem på min, bare den takket for seg om fredagen håpe de på verksted for til dette hos meg og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 14, 2010 Har det samme på min AJL 1,8ts 98md - er cipet - bruker ikke jeg motorvarmer så starter den ikke når det er over -10. Hva kommer dette av - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 14, 2010 har nesten samma problem på min, bare den takket for seg om fredagen håpe de på verksted for til dette hos meg og Har det samme på min AJL 1,8ts 98md - er cipet - bruker ikke jeg motorvarmer så starter den ikke når det er over -10. Hva kommer dette av - Prøv å ta en varmepistol eller hårføner etc og varm opp ecu litt!(evt ta den med inn et par timer) Hvis det funker så kan du jo først prøve org. chip og hvis det ikke hjelper så må det nok byttes hjerne.. Jeg håper det kun er chip'en på min som ikke var helt god, for er lite keen på å bruke 10-12k på ny styreenhet hos møller.. Merkelig fenomen dette her! Morten: Er det AEB / AJL eller en annen motorkode du har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 15, 2010 har ikke chippet min ennå bare montert nesten alt for kitet me gt28rs turboen. Er aeb motor jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 15, 2010 Prøv å ta en varmepistol eller hårføner etc og varm opp ecu litt!(evt ta den med inn et par timer) Hvis det funker så kan du jo først prøve org. chip og hvis det ikke hjelper så må det nok byttes hjerne.. Jeg håper det kun er chip'en på min som ikke var helt god, for er lite keen på å bruke 10-12k på ny styreenhet hos møller.. Merkelig fenomen dette her! Morten: Er det AEB / AJL eller en annen motorkode du har? ECU er varm stater den med en gang - hjalp ikke med org. chip. Noen som vet hva som hender ? Er nok ikke styeenheten di - min er helt ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 15, 2010 trur ikke dt er hjernen heller får jeg får kontakt me den med vagcom og fått lest ut feilkoder osv.. prøvde me nye plugger dagen før jeg leverte den på verksted. var så vidt den begynne å fyre så begynte denbare å dra på starten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...