#1 Skrevet Januar 11, 2010 Bilen har rullet 285000km nå og har å begynt å bruke litt olje. ryker å litt når jeg gir på. Så er spørsmålet. er det verdt overhale motor/topp før det havarer el er det bare kjøre til det står å kjøpe en brukt motor?`Har nemlig tenkt å bytte kam så den blir noe sprekere. orker ikke begynne å bygge om for å bruke en annen type motor. Og har gjort alt for mye med bilen til at jeg bare selger den å kjøper noe sprekere. Hva vil evnt. overhaling av topp koste hvis man gjør dette selv? Og hvor lenge kan jeg evnt. regne med at blokk/stempel holder? Kjøpte ett topplokksett til passaten i sommer og gav vel 1600kr for alt man trengte for å ta av topp. og bytte alle pakninger/tetninger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2010 Kjør så lenge motoren holder..De 1,6 SR motorene er det MASSEVIS av:). Liten hensikt å koste på store summer på en slik motor som har gått 285k. Gi motoren din normalt vedlikehold så holder den sikkert en stund til;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2010 så da er det bare smelle i ny kam og tut og kjør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...