Fungerer Bosch 044-pumpe på k-jet?

Anbefalte innlegg

spørsmålet er: Fungerer Bosch 044-pumpa på k-jet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste på noe specs jeg fant på 044-pumpa:

 

"300 LPH flow at 43.5 psi (3 bar) and 200 lph at 73.5 psi (5 bar)."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det virker helt fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det virker helt fint

 

så den klarer altså å åpne dysene? Nydelig! såfremst ingen er uenige med dette så blir det pumpebestilling i kveld fra Ebay :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

null problem, var orginalt med 040 pumpe i den ene bilen min og den er jo lik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han ene sender ikke til europa, og den andre blir dyrere om du regner med frakt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips, Tor-Steve. Nå er pumpe på vei : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpe ennå ikke kommet, og siste update på sporingsnummeret var 13.jan : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpe ennå ikke kommet, og siste update på sporingsnummeret var 13.jan : klø :

 

X2. Men det stod forventa dato mellom 20 - 26 til, så den kommer nok :) Om du betalte med paypal er du jo temmelig safe uansett. Dukker den ikke opp. Lag en sak med paypal og de fikser opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle helst hatt den et par dager FØR den ble bestilt, men slik er det jo med alt :P kommer sikkert snart :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er det ikke alltid slik da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det virker helt fint

 

Har du prøvd dette? Pumpen til K/KA-Jetronic kjører på 6,5 bar, og det er jo noe mer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd dette? Pumpen til K/KA-Jetronic kjører på 6,5 bar, og det er jo noe mer...

Bilen min hadde 040 pumpe orginalt så ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene på K-jet åpner vel på 3 bar, om jeg husker rett (?). På hvilket trykk er de på maks åpning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan faktisk ta helt opp tel en mnd med ebay om du e litt uheldig med selger:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk pumpa i dag! 15 dager er vel ikke så altfor ille, og mhp. tiden det tok mellom hver gang det ble oppdatert på sporingen så vil jeg tro den har gått med båt, så leveringstiden er vel ikke uvanlig i dette tilfellet. iallfall, så får vi se om 044 fungerer på k-jet, ila helgen eller ut i neste uke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert pumpa nu på 100'n, å den starta, men stoppa igjen like etterpå. nå starter den ikke. tror det kan være CO som er helt på jordet, så skal begynne med å bunne skruen helt, for så å justere meg opp 1/8'dels omdr for hver gang. så får vi se hvor den eventuelt starter så jeg får kjørt den til nærmeste CO-apparat : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene på K-jet åpner vel på 3 bar, om jeg husker rett (?). På hvilket trykk er de på maks åpning?

 

Dysene i et K-jet system har ikke åpningstrykk på 3 bar. Når de er nye skal de holde et holdetrykk på ca. 0,5 bar. Ellers er de åpne hele tida. Når desse dysene blir gammle forsvinner ofte holdetrykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må nok si meg litt uenig.

 

Dysene Audi bruker på 2.2 10v-motorene finnes i to utgaver. En dyse med lavt åpningstrykk og en med høyt åpningstrykk.

 

Den med lavt åpningstrykk skal åpne på 3,0 bar.

Den med høyt åpningstrykk skal åpne på 3,9 bar.

Merk at dersom dysen ikke har vært i kontakt med bensin i en periode på tre timer eller mer, kan åpningstrykket synke med 0,3 bar.

 

Bensinpumpen skal levere et trykk på 6,5 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, koplet kompressor til en dyse for å teste, og den begynte å slippe luft ut ved 3 bar.

 

MEN; i går fikk jeg 100'n på veien igjen - med 044-pumpa! SUPERT!

Når det er sagt, så kan jeg også si at bilen har -så lenge jeg har hatt den - aldri gått så godt som nå.

 

Om det har med 044 pumpa å gjøre, eller om det har med at den kanskje aldri har gådd helt 100% tidligere skal jeg la være usagt, men tipper på siste. Nå går den iallfall "Godt", og det med CO-justering uten CO-apparat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, koplet kompressor til en dyse for å teste, og den begynte å slippe luft ut ved 3 bar.

 

MEN; i går fikk jeg 100'n på veien igjen - med 044-pumpa! SUPERT!

Når det er sagt, så kan jeg også si at bilen har -så lenge jeg har hatt den - aldri gått så godt som nå.

 

Om det har med 044 pumpa å gjøre, eller om det har med at den kanskje aldri har gådd helt 100% tidligere skal jeg la være usagt, men tipper på siste. Nå går den iallfall "Godt", og det med CO-justering uten CO-apparat.

 

Det eneste du har oppnådd ved å skru på CO-skruen slik du gjorde, er å gi den bensin nok til at det fungerer. Fra før gikk den enten for magert evnt alt for fett. Det er ikke mulig å justere Co% på gehør, det må man ha apparat eller en Gunsons Colortune til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste du har oppnådd ved å skru på CO-skruen slik du gjorde, er å gi den bensin nok til at det fungerer. Fra før gikk den enten for magert evnt alt for fett. Det er ikke mulig å justere Co% på gehør, det må man ha apparat eller en Gunsons Colortune til.

 

ja har skjønt det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.