#1 Skrevet Januar 11, 2010 (endret) spørsmålet er: Fungerer Bosch 044-pumpa på k-jet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2010 Leste på noe specs jeg fant på 044-pumpa: "300 LPH flow at 43.5 psi (3 bar) and 200 lph at 73.5 psi (5 bar)." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2010 Ja det virker helt fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2010 Ja det virker helt fint så den klarer altså å åpne dysene? Nydelig! såfremst ingen er uenige med dette så blir det pumpebestilling i kveld fra Ebay 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2010 null problem, var orginalt med 040 pumpe i den ene bilen min og den er jo lik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2010 Siden ebay kan være vanskelig å bruke,, så har jeg funnet billigste http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fuel-Pump-BOSCH-MOTORSPORTS-044-300LPH-Part-0580254044_W0QQitemZ160388694753QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item2557e942e1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2010 Siden ebay kan være vanskelig å bruke,, så har jeg funnet billigste http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fuel-Pump-BOSCH-MOTORSPORTS-044-300LPH-Part-0580254044_W0QQitemZ160388694753QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item2557e942e1 Hva med disse? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bosch-044-External-Fuel-Pump-300-LPH-0580254044-NEW_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4838ddfeeaQQitemZ310191718122QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-BOSCH-044-EXTERNAL-RACING-FUEL-PUMP-0580254044_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c0f58b31eQQitemZ120516555550QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 11, 2010 Han ene sender ikke til europa, og den andre blir dyrere om du regner med frakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 12, 2010 Takker for tips, Tor-Steve. Nå er pumpe på vei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 12, 2010 Siden ebay kan være vanskelig å bruke,, så har jeg funnet billigste http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fuel-Pump-BOSCH-MOTORSPORTS-044-300LPH-Part-0580254044_W0QQitemZ160388694753QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item2557e942e1 takk for tipset ja Er fersk Ebay-bruker så dette kom godt med. Pumpe bestilt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 18, 2010 pumpe ennå ikke kommet, og siste update på sporingsnummeret var 13.jan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 18, 2010 pumpe ennå ikke kommet, og siste update på sporingsnummeret var 13.jan X2. Men det stod forventa dato mellom 20 - 26 til, så den kommer nok Om du betalte med paypal er du jo temmelig safe uansett. Dukker den ikke opp. Lag en sak med paypal og de fikser opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 18, 2010 Skulle helst hatt den et par dager FØR den ble bestilt, men slik er det jo med alt kommer sikkert snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 18, 2010 Hehe, er det ikke alltid slik da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 19, 2010 Ja det virker helt fint Har du prøvd dette? Pumpen til K/KA-Jetronic kjører på 6,5 bar, og det er jo noe mer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 19, 2010 Har du prøvd dette? Pumpen til K/KA-Jetronic kjører på 6,5 bar, og det er jo noe mer... Bilen min hadde 040 pumpe orginalt så ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 20, 2010 Dysene på K-jet åpner vel på 3 bar, om jeg husker rett (?). På hvilket trykk er de på maks åpning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 20, 2010 Kan faktisk ta helt opp tel en mnd med ebay om du e litt uheldig med selger:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 28, 2010 Fikk pumpa i dag! 15 dager er vel ikke så altfor ille, og mhp. tiden det tok mellom hver gang det ble oppdatert på sporingen så vil jeg tro den har gått med båt, så leveringstiden er vel ikke uvanlig i dette tilfellet. iallfall, så får vi se om 044 fungerer på k-jet, ila helgen eller ut i neste uke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 1, 2010 Har montert pumpa nu på 100'n, å den starta, men stoppa igjen like etterpå. nå starter den ikke. tror det kan være CO som er helt på jordet, så skal begynne med å bunne skruen helt, for så å justere meg opp 1/8'dels omdr for hver gang. så får vi se hvor den eventuelt starter så jeg får kjørt den til nærmeste CO-apparat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 1, 2010 Dysene på K-jet åpner vel på 3 bar, om jeg husker rett (?). På hvilket trykk er de på maks åpning? Dysene i et K-jet system har ikke åpningstrykk på 3 bar. Når de er nye skal de holde et holdetrykk på ca. 0,5 bar. Ellers er de åpne hele tida. Når desse dysene blir gammle forsvinner ofte holdetrykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 1, 2010 (endret) Jeg må nok si meg litt uenig. Dysene Audi bruker på 2.2 10v-motorene finnes i to utgaver. En dyse med lavt åpningstrykk og en med høyt åpningstrykk. Den med lavt åpningstrykk skal åpne på 3,0 bar. Den med høyt åpningstrykk skal åpne på 3,9 bar. Merk at dersom dysen ikke har vært i kontakt med bensin i en periode på tre timer eller mer, kan åpningstrykket synke med 0,3 bar. Bensinpumpen skal levere et trykk på 6,5 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 2, 2010 ja, koplet kompressor til en dyse for å teste, og den begynte å slippe luft ut ved 3 bar. MEN; i går fikk jeg 100'n på veien igjen - med 044-pumpa! SUPERT! Når det er sagt, så kan jeg også si at bilen har -så lenge jeg har hatt den - aldri gått så godt som nå. Om det har med 044 pumpa å gjøre, eller om det har med at den kanskje aldri har gådd helt 100% tidligere skal jeg la være usagt, men tipper på siste. Nå går den iallfall "Godt", og det med CO-justering uten CO-apparat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 2, 2010 ja, koplet kompressor til en dyse for å teste, og den begynte å slippe luft ut ved 3 bar. MEN; i går fikk jeg 100'n på veien igjen - med 044-pumpa! SUPERT! Når det er sagt, så kan jeg også si at bilen har -så lenge jeg har hatt den - aldri gått så godt som nå. Om det har med 044 pumpa å gjøre, eller om det har med at den kanskje aldri har gådd helt 100% tidligere skal jeg la være usagt, men tipper på siste. Nå går den iallfall "Godt", og det med CO-justering uten CO-apparat. Det eneste du har oppnådd ved å skru på CO-skruen slik du gjorde, er å gi den bensin nok til at det fungerer. Fra før gikk den enten for magert evnt alt for fett. Det er ikke mulig å justere Co% på gehør, det må man ha apparat eller en Gunsons Colortune til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 2, 2010 Det eneste du har oppnådd ved å skru på CO-skruen slik du gjorde, er å gi den bensin nok til at det fungerer. Fra før gikk den enten for magert evnt alt for fett. Det er ikke mulig å justere Co% på gehør, det må man ha apparat eller en Gunsons Colortune til. ja har skjønt det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...