Fungerer Bosch 044-pumpe på k-jet?

Anbefalte innlegg

ja har skjønt det :)

 

Du bør vel også få målt litt trykk, så du vet at alt trykket er som det skal mtp at den nye bensinpumpen gir 1,5 bar mindre enn den originale skal gi. I tillegg bør du også få målt styretrykket. Å stille Co% uten å vite at styretrykket er i orden er som å pisse på seg for å holde seg varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og siden vi er inne på CO-skruen, hvordan vil forbruket være hvis den går for fett (Men går fint); Vil jeg kunne merke en ENORM forskjell i forbruket når jeg har fått justert den rett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør vel også få målt litt trykk, så du vet at alt trykket er som det skal mtp at den nye bensinpumpen gir 1,5 bar mindre enn den originale skal gi. I tillegg bør du også få målt styretrykket. Å stille Co% uten å vite at styretrykket er i orden er som å pisse på seg for å holde seg varm.

 

okei, med trykk & styretrykk, mener du Før & Etter mengdefordeleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og siden vi er inne på CO-skruen, hvordan vil forbruket være hvis den går for fett (Men går fint); Vil jeg kunne merke en ENORM forskjell i forbruket når jeg har fått justert den rett?

 

Det spørs jo hvor fett den går. Er oppvarmingsregulatoren defekt vil den jo gå fett av det i tillegg, og da vil jo bensinen renne rett igjennom. Det blir som å kjøre med choken konstant på dersom du har forgasser.

 

Dersom alt er i orden bør da ikke forbruket være over 0,75-080 på langkjøring i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, med trykk & styretrykk, mener du Før & Etter mengdefordeleren?

 

Jeg tar ikke en leksjon i K-Jetronic på forumet. Det kan jeg ta på MSN.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs jo hvor fett den går. Er oppvarmingsregulatoren defekt vil den jo gå fett av det i tillegg, og da vil jo bensinen renne rett igjennom. Det blir som å kjøre med choken konstant på dersom du har forgasser.

 

Dersom alt er i orden bør da ikke forbruket være over 0,75-080 på langkjøring i alle fall.

 

Okei, ligger LANGT over det (se: defekt tripteller, så vet ikke nøyaktig forbruk). noen spesifik måte å kontrollere oppvarmingsregulatoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, ligger LANGT over det (se: defekt tripteller, så vet ikke nøyaktig forbruk). noen spesifik måte å kontrollere oppvarmingsregulatoren?

 

Jepp. Spesialverktøy :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Spesialverktøy :P

 

ja, det var det : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør vel også få målt litt trykk, så du vet at alt trykket er som det skal mtp at den nye bensinpumpen gir 1,5 bar mindre enn den originale skal gi. I tillegg bør du også få målt styretrykket. Å stille Co% uten å vite at styretrykket er i orden er som å pisse på seg for å holde seg varm.

 

okei, med trykk & styretrykk, mener du Før & Etter mengdefordeleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.