diffsperra til s4/S6 vil ikke alltid koble seg ut

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er forskjell på disse vakumkokkene som finnes til vakumstyrte diffsperre til quattro.

Det finnes 2 typer vakumkokker som jeg har sett. En som kun har de 2 niplene til vakumslangene, og en som også har en slags kontakt.

Hva er forskjellen på disse 2 i forhold til at den ene har en kontakt på seg og den andre ikke, mens de ellers er helt like.

Greia er at jeg sliter med å få kobla ut sperra på min s6 c4 (ombygd fra automat til 5girs s4 kasse, diffsperre)

Til å begynne med så var ene nippelen på vakumklokka knekt, så derfor skaffa jeg en ny vakumklokke. Men den hadde da denne kontakten. Derfor lurer jeg på om den har noe å si for hvor lett det skal være å få kobla ut sperra.

Å koble til sperra er ikke noe problem. Det er heller å få kobla ut som er problemet. Av og til får jeg til å koble ut sperra, men det er helt tilfeldig i forhold til hvor mange ganger jeg trykker knappen for å koble den ut. Når jeg fysisk kobler ut arma til sperra, så virker den lett å flytte på, så jeg skjønner ikke hva som er problemet med dette.

Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre for å få diffsperra mer villig til å koble seg ut igjen ?

Jeg har sjekka at jeg får vakum bak. så ikke lekkasje der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid den går av sånn med en gang.. Hvis du stopper, skrur den av, rygger litt og kjører fram igjen, så burde den går av. Hvis den står i spenn på noe hvis klarer vacumet å dra armen. Er jo ikke noe motor der. Så den må være helt fri før den drar seg ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har liksom prøvd alt. Ender som oftest med at jeg må løfte opp bilen å fysisk koble av sperra igjen, noe som er veldig irriterende og tungvint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hva er egentlig forskjellen på denne vakumklokka med og uten denne kontakten, hva gjør den kontakten egentlig der den andre ikke har..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer fortsatt på dette jeg, noen som vet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakuumklokke med kontakt er til sentrallås og fungerer helt annerledes. Den går inn og ut ved over/undertrykk. Den som manøvrerer diffsperre ser ganske lik ut, men går inn og ut med vakuum på to forskjellige porter.. Din er nå tydeligvis koblet sånn at du får på vakuum til å sette den på, når du skrur av blir vakuumet borte og sperren "siger" sakte av. Egentlig skal armen da dras andre veien, men da trenger du riktig type vakuumklokke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. det forklarer endel.. Tusen takk for oppklaringen :) tenkte aldri på at det kunne være til sentrallåsen, men om den da er til sentrallås, hvilken type bil er den til da ? siden den er ellers lik den orginale vakumklokka til s4 med lik arm. Trodde den arma som stikker ut til sentrallåsen var annerledes, i hvertfall i forhold til den cq20v har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken bil er det som har vakumklokke som ser ut som denne bare at den har en elektrisk kontakt midt på ?

i forhold til vakumklokka til sentrallås, har jo den en stang som går opp til låsepinnen til døra.

vakumklokke diffsperre.JPG

vakum sentrallås cq20v.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sjekka delenr på vakumklokka som står på bilen nå, som var 8A0.711.995. Ifølge etka er denne til RS2 avant. Men i bildene hos etka er det ikke avbilda vakumklokke med en kontakt.

delenr til vakumklokka som sto på bilen ved kjøp, 857.711.997 står ikke i etka, men delenr til s4 har 857.711.995 A

tok også bilde av vakumklokka som står på bilen nå.

Men denne kontakten har da ikke noe med at jeg sliter med å få kobla ut sperra ?

vakumklokke rs2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.