#1 Skrevet Januar 11, 2010 (endret) Min utmerkede 2,5tdi 1997 Q 140hk/u-chippa slit litt i kulda. Oftast ikkje problem på vestlandet men no er det unntakstilstand. Ved 0 gr. C går det greit,tung ved minus 5, langvarig kinning ved minus 10, ved minus 15 går det med eit nødrop. Eg har sjekka flg -glødinga,bytta pluggane,sjekka straumen fram til kvar enkelt plugg -nytt/godt batteri,dvs god startstraum -finsjekka tannstilling -prøvd å trekke av straumen til kaldstartfølaren,skal då gå i kaldstartmodus slik eg har fått det forklart -feilsøking med PC viser ingen logga feil -med motorvarmar startar han som eit skudd -går som ei klokke Alt fette utan resultat,takknemleg for tips/gode råd Lite tilleggsspørsmål: er det mykje arbeid å bytte lampe i instrumentbelysninga,gjeld den analoge klokka+digital utetemp-visning.Må eg ta av lista i underkant av instrumenta og vippe inn/opp heile instrumentet?? Har nokon gjort dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2010 Sjekket innsprøytningstidspunkt med vag-com/diagnoseutstyr? Pæren til klokken er lett å skifte når panelet er ute, men den i temperaturmåleren må loddes ut/inn, og det er en helt annen type pære. Også en bagatell, men ikke bare å plugge ut og inn igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2010 takk for info må rattet fjernast for å ta ut panelet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2010 Har også problemer med å få igang tdi-5'ern. Har timet pumpa med et avvik på 0,02 og det er lett å få start på den når den har gått en stund. Lukter fryktelig surt av den og ryker hvitt. Tror nok at dysene synger på siste værset?! Skal dog prøve glødetrikset når jeg kommer hjem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2010 (endret) takk for infomå rattet fjernast for å ta ut panelet? Jeg fjernet dekslet rundt rattstammen for å få bedre plass. Det er 2 skruer under. Edit add: HER kan du lese mer om å lodde på ny pære til temp-displayet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2010 takk for elegant svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2010 takk for informativt svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 12, 2010 Har timet pumpa med et avvik på 0,02 og det er lett å få start på den når den har gått en stund. Avvik fra hva? Dersom du er på jakt etter nye dysespisser så les gruppekjøpstråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 12, 2010 Avvik fra hva?Dersom du er på jakt etter nye dysespisser så les gruppekjøpstråden. [...]Bakre kamhjul festes lett. Motor dreies til ØT, da skal pumpestempel ha flyttet måleur 0,25 mm pluss minus 0,02 mm. [...] Jeg havnet på +0,02mm. Skal kryssjekke med VAG-COM til helga. Har fått med meg gruppekjøpstråden, men skal feilsøke litt først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...