hvor stort batteri kan jeg ha i passat 3b 1,9 tdi?

Anbefalte innlegg

vurderer å skifte batteri i bilen min pga det virker som det ikke klarer å dra webasto varmeren min i lang nok tid.den kutter etter under 5 min.i går så plugga jeg på lader på batteriet og da gikk den i 30 min ca.men hvor stort batteri kan jeg ha i bilen som dynamoen fortsatt klarer å lade opp?

noen som har noen erfaringer med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å huske at jeg har rundt 115 ampertimers batteri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at dynamoen skal klare å lade det opp MÅ du ha 14.4V v/20grader... ;) Bare småkjøring tar knekken på batteriet om du ikke lader det opp en gang eller to i mnd også.. Bare å smekke på en lader over natta..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å ha mye større batteri enn hva du har originalt. Antar du har en dynamo på 90-120 Ampere. Du bør da enkelt kunne ha batteri opp i 150ah uten å merke at du har større batteri. MEN - et originalbatteri til diesel, i alle fall om den er ny i Norge er stort nok til å klare de oppgaver som må til - om batteriet er i bra stand og dynamoen lader som den skal. (nevnt over om ladespenning)

Lading av batteri av og til i tillegg er en fornuftig investering i tid på vinterhalvåret spesielt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteri er en "slitedel". Småkjøring tar som nevnt knekken på det. Og du merker svært lite forskjell på 115 og 150 Ah, med mindre bilen skal stå over en lengre tid. Sparer også penger på å ikke kjøpe det kraftigste batteriet du kan få plass til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å bruke et gelbatteri til sånn type bruk. Har Odyssey PC1700 selv, det passet fint med kreativ montering, og det går så godt som aldri tomt.. og det tåler fint å tømmes helt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen er import så webaston er vel ettermontert tenker jeg.

da det har vært så kaldt i det siste har jeg lada batteriet mitt et par ganger i uka omtrent da jeg vet jeg skal bruke bilen.

den blir ikke brukt hver dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet alternativ er å koble opp et ekstra batteri som skilles fra kretsen når bilen er stoppet - som kun skal gå til webasto og evt annet du ønsker (f.eks anlegg +++)

Har planer om dette selv. skal kunne starte dieselbrenneren og la bilen bli varm uten å tenke på startproblemer i det hele tatt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.