Anbefalte innlegg

Hvor er forskjellen på de forskjellige 2,5TDI utgavene? At den minste utgaven med blå I ikke har intercooler er grei. Men hvor ligger forskjellen på de neste modellene, blank I med 102 hk og rød I med 151 hk? Er det som jeg tror bare høyere turbotrykk. Jeg leste et sted at 102 hesteren hadde trykk på 0,8-0,9 mens 151 hesteren hadde et trykk på rundt 2 bar. Men er det andre forskjeller på systemet? Hvis ikke så må det vel gå an å skremme opp motoren litt uten chiptrimming hvis man har skikkelig VagCom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel t4 det er snakk om her.

 

150. har andre dyser og større turbo mener jeg.

 

Men husker ikke helt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er T4 det er snakk om ja. Jeg kjøpte min Caravelle 2,5 Tdi 102 hk for noen måneder siden. Da sto det en slik trim chip på men som var koblet ut ved å klippe en ledning som går til luftmengdemåleren. Så jeg tok bare bort chipen. Men jeg lurer på hvis jeg kobler den på igjen og kobler til jordledningen om den vil fungere slik det er ment eller må jeg inn på en hidden igjen? Chipen er av fabrikat D.T.E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.