Hvorfor går kjølevifta på kald motor i 25 minus??

Anbefalte innlegg

La merke til etter start av min passat i 25 minus på kald motor på tomgang rett etter start går kjølevifta.. Hvor er fornuften i det, en tdi bruker lang nok tid på å nå driftstemp som det er, og at vifta går på kald motor skjønner jeg ingenting av. Ingen feilkoder å finne. Skal det virkelig være slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dras ikke vifta på 2001 Passat av reim? I så tilfelle står den aldri HELT still hvis ikke noe blokkerer den, men dras på mer og mer avhengig av varmen via viscosekoblinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dras ikke vifta på 2001 Passat av reim? I så tilfelle står den aldri HELT still hvis ikke noe blokkerer den, men dras på mer og mer avhengig av varmen via viscosekoblinga.

 

 

Jo dras jo av reim ja, og har viscokobling.Så det er altså riktig at den alltid skal gå med motor igang da?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Kommer ikke unna det da gitt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Kommer ikke unna det da gitt. :)

 

Ok, da er det jo greit. Bare stusset på dette, da motor var kald.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går ofte litt raskere rett etter oppstart har jeg og lagt merke til, men etter litt tid roer den seg.

Men om du dekker for radiatoren kan den jo bare gå så mye den vil da ;)

Om din er i samme leia som min, så trenger du ikke kjøling via radiatoren så lenge det er minusgrader ute ;) Jeg har dekt til min helt, og kommer til å ha det slik inntil det er stabilt en del plussgrader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.