Forskjell mellom Passelat 1.9 motorene?

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe en større bil, helst med firehjulstrekk og diesel til sommeren, men har ikke ekstremt overflod av penger. Tenker litt på passat rundt 02-modell.. Hva er den praktiske forskjellen mellom de forskjellige 1.9-versjonene? Jeg ser de har forskjellig ytelse, men kan man trimme en 105hk like mye som en 135hk? 2.5 v6 blir nok litt for dyr for meg her i potetlandet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne postet jeg i feil forum om en moderator kunne ha flyttet den til vw-forumet hadde det vært flott :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bl.a. større turbo og pumpedyser på 130hk motoren, DYRE deler! Alt går jo men det koster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pris forskjellen er ikke så stor opp til en 130hk og denne er også lettere å selge igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha passat 3bg med 4 motion blir det minimum 130 hk, avf motor er den mest vanlige da.

Det er også brukbart med biler å velge mellom i den kategorien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! : )

Det blir nok 130en om det blir passat ja, men bare lurte på om det var en småfiks som gjorde at 105'en ble lik 130'en.

Man kan chippe en 130 til ca 160-170 med manuell kasse, stemmer det? Noen som har erfaringer med det, mtp dreiemoment, forbruk og turtall? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har chippet min med steg 2 program og den skal yte 185 hk og ca 440 NM, turtallet forblir det samme som før men, den jobber jo litt bedre på lave turtall. når det kommer til forbruk så begynner man stort sett å bruke litt mer ettersom man gjerne får en litt tyngre høyre fot etterpå. hehe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har chippet min med steg 2 program og den skal yte 185 hk og ca 440 NM

 

Med original turbo? Hvilket trykk kjører du på? Den dagen du greier å bevise disse tallene i dynobenk skal jeg heller tro på dem.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med original turbo? Hvilket trykk kjører du på? Den dagen du greier å bevise disse tallene i dynobenk skal jeg heller tro på dem.....

 

jeg veit ikke hvilket trykk jeg kjører på.

 

jeg tror nok ikke på de tallene selv, men det er det steg 2 skal gå for.

 

jeg er nok klar over at visst jeg benker den på det så har jeg nok ikke såpass. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker&bukker, da blir det nok gjerne 1.9 4motion neste gang jeg kjøper :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer at disse motorene ikke kan trimmes like mye. F.eks. opplyser BSR at de kan trimme 100-hesteren til 122hk/290Nm, mens 130-hesteren (som for øvrig ofte blir målt til en del mer originalt) kan de trimme til 170hk/405Nm... Da begynner det å bli liv i motoren...

105-hesteren i nye Passat kunne de derimot trimme til 150hk/365Nm, mens de bare fikk ut 170hk/365Nm av 140-hesteren. (Dette er justert ned nå, visstnok for å takle ulike drivstoffkvaliteter eller noe sånt "sprøyt"...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.