Anbefalte innlegg

Hei!

 

skal ha ei rs4 kasse i min audi 80 b4.

 

lurer på følgende:

 

1. Hvilke giroverføringer passer? kun 6 trinns fra s2/rs2?

 

2. hvilke girkassefester passer?

 

3. hvilke mellomakslinger og drivakslinger passer?

Det står forøvrig på 5 boltsunderstell fra s2 og org diff.

 

 

mvh

vegard opland

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke heller bruke en RS2 kasse?

Etter hva jeg har erfart så tåler ikke disse "nye" kassene på S4 og RS4 alverdens.

 

RS4 B7 kasse er noe bedre en den forrige, men blir vel en helt annen sak og pris :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke heller bruke en RS2 kasse?

Etter hva jeg har erfart så tåler ikke disse "nye" kassene på S4 og RS4 alverdens.

 

RS4 B7 kasse er noe bedre en den forrige, men blir vel en helt annen sak og pris :D

 

nei si det:p har lett etter ei rs4 kasse elr rs2 kasse i en stund og kom over denne.. så kjøpte jeg den:p

men jeg har nå forstått det slik på folk at kasse er vel så bra som rs2 kassa: klø : time will show;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkasse festene må du sikkert ta fra rs2 eller s2 med 6trins kasse eller lage de sjøl.

Overføring så må du vel ha fra rs4 men vet ikke hvordan girkule saken er i forhold til b5 så feste greia der kan ikke jeg si noe sikkert.

Jeg bruker rs4 mellom aksling til min rs2 bakdiff så du kan sikkert bruke fra rs4 eller rs2/s2

Front akslinger så må du nok en gang på rs2/s2 for at de skal passe i nava tror jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

skal ha ei rs4 kasse i min audi 80 b4.

lurer på følgende:

1. Hvilke giroverføringer passer? kun 6 trinns fra s2/rs2?

2. hvilke girkassefester passer?

3. hvilke mellomakslinger og drivakslinger passer?

Det står forøvrig på 5 boltsunderstell fra s2 og org diff.

mvh

vegard opland

 

1. Det beste blir naturligvis ®S2, men du kan modifisere A4 m/6-trinns (og Rs4) til å passe.

2. ®S2 6-trinns med tilhørende travers.

3. Drivaksler fra ®S2 med 6-trinns fram. Mellomaksel fra ®S2 B4 sedan eller avant.

Hvilken bakdiff har du? Må ha en med samme utveksling som girkassen 4,11 og også denne må komme fra B4 (eventuelt A4 B5 hvis du ikke har lyst på sperre).

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Det beste blir naturligvis ®S2, men du kan modifisere A4 m/6-trinns (og Rs4) til å passe.

2. ®S2 6-trinns med tilhørende travers.

3. Drivaksler fra ®S2 med 6-trinns fram. Mellomaksel fra ®S2 B4 sedan eller avant.

Hvilken bakdiff har du? Må ha en med samme utveksling som girkassen 4,11 og også denne må komme fra B4 (eventuelt A4 B5 hvis du ikke har lyst på sperre).

 

mvh

Vegard

 

 

Takk for fine svar:D

står på org diff nå og det er en b4. Aner ikke utveksling på den jeg:p mulig å sjekke dette på noe vis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for fine svar:D

står på org diff nå og det er en b4. Aner ikke utveksling på den jeg:p mulig å sjekke dette på noe vis?

 

Det beste er jo å finne diffkoden (3 bokstaver), eventuelt girkassekode. Det står skrevet i servicehefte og på noen lapper rundtomkring på bilen. Ellers henger ofte utveksling sammen med hvilken motor bilen er levert med. Bare post info på forumet, så finner noen ut det for deg.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du femmer i b4 din så har du 4,111:1 på bakdiffen din :)

 

Angående styrke på kassene så sliter "alle" s2 rs2 s4/s6(c4,c5,b5) og di gamle rs4 kassene med samme problemet.

Nemlig synkroniseringa på 1. og 2.gir samt "sjalte muffa" mellom 1. og 2. gir. Av erfaring raserer man disse to girene ved å ikke få kassa helt i 2. giret før man slipper clutsjen. Det går sikkert bra mange ganger, men en gang, som i mitt tillfelle låse kassa seg i 2.giret..

 

Jeg kjører med s4c4 kasse med smalt 1.gir, som ikke har noe med denne saken å gjøre, da det kun sier om hvor breit tannhjulet er og hvor mye vridning akslingen tåler før den knekker.

 

At alle nevnte kassene har dette "problemet" ved bomgiring er at Audi har brukt samme synkringer og "sjaltemuffe" på disse kassene (samme delenummer).

 

 

At en skreller 1.giret (selve drevet) er en annen sak, men en kan ta en skånsom rivstart med å hente inn "slakken" før en river løs. Da holder det leeenge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en 91 mod b4 med 2l org. 5trinns kasse.

noen som vet utveksling?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du femmer i b4 din så har du 4,111:1 på bakdiffen din :)

 

Angående styrke på kassene så sliter "alle" s2 rs2 s4/s6(c4,c5,b5) og di gamle rs4 kassene med samme problemet.

Nemlig synkroniseringa på 1. og 2.gir samt "sjalte muffa" mellom 1. og 2. gir. Av erfaring raserer man disse to girene ved å ikke få kassa helt i 2. giret før man slipper clutsjen. Det går sikkert bra mange ganger, men en gang, som i mitt tillfelle låse kassa seg i 2.giret..

 

Jeg kjører med s4c4 kasse med smalt 1.gir, som ikke har noe med denne saken å gjøre, da det kun sier om hvor breit tannhjulet er og hvor mye vridning akslingen tåler før den knekker.

 

At alle nevnte kassene har dette "problemet" ved bomgiring er at Audi har brukt samme synkringer og "sjaltemuffe" på disse kassene (samme delenummer).

 

 

At en skreller 1.giret (selve drevet) er en annen sak, men en kan ta en skånsom rivstart med å hente inn "slakken" før en river løs. Da holder det leeenge :)

 

 

interresant! da er alle kassene så å si like gode? gjelder dette også 5trinns?

å ta en "skånsom" rivstart blir nok fort glemt i kampens hete:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SAmme delenummer på disse delene på 5.trinns også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.

 

Det kan se ut til at jeg var vel rask. Rs4 synk ringene og "sjaltemuffa" har et annet delenummer enn alle andre 01e kassene.

Likevel har jeg sett eksempler på at Rs4 kassene låser seg i 1 og 2. gir :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.

 

Det kan se ut til at jeg var vel rask. Rs4 synk ringene og "sjaltemuffa" har et annet delenummer enn alle andre 01e kassene.

Likevel har jeg sett eksempler på at Rs4 kassene låser seg i 1 og 2. gir :(

 

Samme problemet med de første RS4 kassene ja, de nyeste er oppgradert :) Enkelte av de gammle som raste tidlig har nok også fått oppgradert 1-2gir på garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.