#1 Skrevet Januar 13, 2010 noen som har vært borti at bakluka åpner seg av seg selv stort sett hele tiden?virker som det er mest når jeg starter bilen men er stort sett hele tiden når jeg kjører også. hvor sitter styreenheten til bakluka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2010 (endret) irr i microbryteren/microbryterene til trykk knappene til bakluka utvendig tenker jeg.. vanlig på b5. Ta av bakluke trekket så ser du 2 små (ofte brune stikkere) som går til hver sin trykknapp på utvendig håndtak. dra de ut og se om de er irret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2010 skal gjøre det. så på den ene i går og den så fin ut men skal se på den andre også. noen som vet hvor styreenheten til bakluka sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2010 bak sidebekledningen på høyre side i bagasjen sitter vel sentrallåsstyreenheten med vacum pumpe inne i skumgummi trekk. om jeg husker rett.. mulig jeg husker feil men.. Aldri hatt et tilfelle hvor den har vært årsaken til at bakluka åpner seg umotivert på b5:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2010 merkelig kjøpte nye døråpnere i dag etter at det ikke går og åpne bakluka med dørhåndtakene men det hjalp ikke en døyt. noen andre forslag om hva det kan være? kan legge til at den åpner seg med knappen på nøkkelen men det er det eneste også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 31, 2010 merkelig kjøpte nye døråpnere i dag etter at det ikke går og åpne bakluka med dørhåndtakene men det hjalp ikke en døyt. noen andre forslag om hva det kan være? kan legge til at den åpner seg med knappen på nøkkelen men det er det eneste også. Hehe....fikk akkurat samme problem som deg igår. Plutselig begynte bakdøra og åpne seg. Eller at den går "av og på" hele tiden. Hører at motoren for av og på går hele tiden i noen minutter. Måtte kjøre med bakdøra "åpen" fra butikken igår. Var hos en kompis idag og den var sto og slo seg av og på hele tiden. Fikk startet den og etter 10-15 forsøk ga den seg. Kjørte helt hematt uten att den gjorde noe. Slo akkurat av tenningen og da begynte det igjen .....super super irriterende .... Når jeg kjøpte bilen for ca 1.5 måned siden var den ok. Men jeg syns av knappene/bryteren var noe følsom. Var ikke mye jeg var borti dem før døra åpnet seg. Tenker kanske at noe er i "spend" der ...kanskje prøve meg med å åpne "noe" baki der i morra. Er jo ingen mekanikker, men kan jo prøve ett forsøk da Fant du noe mere ut av dette ?? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2010 Stian: Som du sier. Den går av og på helt umotivert. På verste opplevde jeg 15-20 av/på iløpet av ett minutt ... Jeg skal prøve å skru ut de rustne brue skruvene der og se etter. Hvis ikke må jeg prøve å åpne det fra innsiden og se om jeg kan "se noe" der som er rart Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 1, 2010 Stian:Som du sier. Den går av og på helt umotivert. På verste opplevde jeg 15-20 av/på iløpet av ett minutt ... Jeg skal prøve å skru ut de rustne brue skruvene der og se etter. Hvis ikke må jeg prøve å åpne det fra innsiden og se om jeg kan "se noe" der som er rart Robert nå går ikke luka di opp uten at du gjør det selv værtfall:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 1, 2010 Det var ikke irr innvendig i stikkerene til bakluke bryterene eller i kontaktene der stikkern går inn i de to håndtakene? Er ekstremt vanlig på b5 som nevnt over her.. rart om det ikke er årsaken syntes jeg. Hmm Må ha av bakluketrekket for å sjekke dette:) PS fort gjort å ta feil av skiltlys stikkere og bakluke åpner stikkere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 1, 2010 nå går ikke luka di opp uten at du gjør det selv værtfall:-) Yes, nå funker den greit. Så åpner den med bryteren på nøkkelknipet. Takk for hjelpen på Frode. Stian: Frode hjalp meg og han kuttet av ledningen som går inn på bryteren. Kjøper 2 nye brytere og sånn "fotfeste" nå. Inntil videre åpner jeg den med fjernkontrollen og det er helt greit. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 1, 2010 (endret) vist noen trenger deler for og fikse mikrobrytera i bakluka er delene som følger: stikker(huset til di nye ledningene)8d0972623aa. den trenger du to av pris 63,25kr pr stk ledningssett 000979018 .den trenger du to av. pris46,41kr pr stk bryter høyre(trykktast) 8d0827566d.den trenger du en av.pris 354,75kr pr stk bryter venstre 8d0827566h. denne trenger du en av.finner ikke kviteringa men ca 354,75kr pr stk pakning 8d0827359a. denne trenger du to av. pris 50,19kr pr stk dette er priser på møller billingstad uten rabatt trenger også 4 kabelsko for og skjøtr di nye ledningene med di gamle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 1, 2010 vist noen trenger deler for og fikse mikrobrytera i bakluka er delene som følger:stikker(huset til di nye ledningene)8d0972623aa. den trenger du to av pris 63,25kr pr stk ledningssett 000979018 .den trenger du to av. pris46,41kr pr stk bryter høyre(trykktast) 8d0827566d.den trenger du en av.pris 354,75kr pr stk bryter venstre 8d0827566h. denne trenger du en av.finner ikke kviteringa men ca 354,75kr pr stk pakning 8d0827359a. denne trenger du to av. pris 50,19kr pr stk dette er priser på møller billingstad uten rabatt trenger også 4 kabelsko for og skjøtr di nye ledningene med di gamle Takker. Da stikker jeg innom Møller og kjøper dette da. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...