Anbefalte innlegg

Vanskelig å få den inn i første gir. Vet ikke hva det kommer av, men har fått et tips om at det kan komme av sperra til reversen. Jeg har ikke helt peiling, men hva tror dere?

 

mvh sondre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så tilfeldigvis ett program på discovery igår. der hadde de problemer med at den ofte havnet i revers når den skulle i 1. gir. og vise versa. da var det giroverføringen mellom girstangen og kassen som måtte byttes. høres ut som du har noe lignende problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å få den inn i første gir. Vet ikke hva det kommer av, men har fått et tips om at det kan komme av sperra til reversen. Jeg har ikke helt peiling, men hva tror dere?

 

mvh sondre

Det er mest trolig slark i inngående aksel på girkassen.

 

[bakgårdsmekk on]

En billig, rask og enkel bakgårdsmekk løsning er å sette på en lang fjær (type den du har på skrivebordslampen) mellom clutchvaieren og det vertikale staget som sitter på inngående aksel på girkassen (Litt vanskelig å forklare men men :)) Det er iallefall en midlertidig løsning som jeg har benyttet meg av et par ganger.

[bakgårdsmekk off]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om det finnes rep sett til dette med giroverføringa?

I så fall om det er en dyr affære?

 

takker innleggene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.