Polering av felger i oslo område?

Anbefalte innlegg

Noen som veit om et firma eller noe sånt som driver med sånt i oslo område? mener å ha lest en gang om et firma som gjorde det, men husker ikke navn eller noen ting..

 

Har tenkt å sette bort den delen av jobben, da jeg ikke har tid til polering av felga, da jeg har alt for mye annet å gjøre på bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om et firma i Askim som driver med slikt, tror det heter Felgservice eller no... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare kanten du skal polere eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Koster nok litt det tenker jeg..

Har høyglanspolert noen motordeler nå, og spurte dem om de kunne ta den siste finishen.

Kosta vel 800 for innsug, 800 for toppdeksel ++..Dette var kun den siste finishen..

 

Men er vel kanskje eneste måten å gjøre det på, hvis man ikke gjør det selv ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster nok litt det tenker jeg..

Har høyglanspolert noen motordeler nå, og spurte dem om de kunne ta den siste finishen.

Kosta vel 800 for innsug, 800 for toppdeksel ++..Dette var kun den siste finishen..

 

Men er vel kanskje eneste måten å gjøre det på, hvis man ikke gjør det selv ?

 

Ja, dem er dyre!

 

Jeg for min del syntes polering er en topp avveksling og jeg mener faktisk at det er gøy.

 

Siste speilfinishen er superenkelt : ja : Det er mellomstadiene som tar litt tid, spesielt hvis godset er "grovt"

 

Jeg har veldig god erfaring med Clas Ohlson sitt proff poleings sett i kombinasjon med Autosol og til slutt Autoglym.

 

Mvh

KMR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starten og mellomstadiet er verst ja.. Når man kommer på 1200 papir, så er det bare kos :) Synes det er greit å gjøre sånne jobber, så vurderer faktisk om jeg skal ta på meg sånne jobber for folk innimellom..

Bruker også poleringssettet fra clas ohlson. Fungerte meget bra. :) Hmm, hva slags Autoglym produkt bruker du til slutt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starten og mellomstadiet er verst ja.. Når man kommer på 1200 papir, så er det bare kos :) Synes det er greit å gjøre sånne jobber, så vurderer faktisk om jeg skal ta på meg sånne jobber for folk innimellom..

Bruker også poleringssettet fra clas ohlson. Fungerte meget bra. :) Hmm, hva slags Autoglym produkt bruker du til slutt ?

 

Nå stjeler vi tråden til Luis her - beklager!

 

Etter Autosol på poleringsrondell så slutter jeg av med Autoglym`s grove rubbing. Skal delen ikke overlakkes med klarlakk (noe som gir delen et gyldent,gulaktig fargespill) så legger jeg også på voks..

 

Jeg pleier sjeldent å gå helt opp til 1200 - holder å stoppe på 600/800. De pusseripene du har da polerer du fint bort med poleringsettet til CO.

 

Vedlagt et bilde av mine innsug etter 20 min med drillen, bildet tatt med mobilen. Disse var MEGET grove i støpen når jeg begynte på dem : bh : !

 

Mvh

KMR

Bilde006.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dreibenk er perfekt for polering av felgkanter ;)

 

Sjekk Bad'roc-tråden på Bilforumet :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil det bli hvis man overlakkerer det med klarlakk da ? pent ell stygt ?

Så veldig nice ut de delene der ;) kan prøve å legge inn bilde av toppdekselet mitt snart..har igjen litt polering men.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil det bli hvis man overlakkerer det med klarlakk da ? pent ell stygt ?

Så veldig nice ut de delene der ;) kan prøve å legge inn bilde av toppdekselet mitt snart..har igjen litt polering men.. :)

 

Har mye igjen før innsuga blir bling bling men er ikke sikker på om jeg egentlig vil ha dem helt blanke. Syntes de så "rett" ut når dem var litt røff i finishen :cool:

 

De gangene jeg har brukt klarlakk så syntes jeg det ser ut som om delene får et svakt, gulaktig skjær i seg. Men på f.eks felger som blir utsatt for mye så er det kanskje levelig fremfor å etterpolere titt og stadig. Men dette vet jo Arild som kjører med polerte kanter på sin bad ass rock :)

 

Kanskje jeg skulle høyglanspolere tanken min istedenfor?

 

KMR

Bilde002.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey :)

kanten på felgene mine er jo også polert, men de er sånn originalt. Kan vel hende det er no beskyttelse på de da sikkert ?

 

Her er et bilde av toppdekselet mitt. Ikke ferdig, men du verden så mye bedre. Og det ser bedre ut i virkeligheten :)

Som du ser nederst til høyre, så har forrige eier laget noen dype hakk, da han har koblet inn en slange som går til catch-tanken. Vanskelig å få gjort noe med :(

 

IMG_0265.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om et firma i Askim som driver med slikt, tror det heter Felgservice eller no... : klø :

for du sjekka noe nærmere ell???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey :)

kanten på felgene mine er jo også polert, men de er sånn originalt. Kan vel hende det er no beskyttelse på de da sikkert ?

 

Her er et bilde av toppdekselet mitt. Ikke ferdig, men du verden så mye bedre. Og det ser bedre ut i virkeligheten :)

Som du ser nederst til høyre, så har forrige eier laget noen dype hakk, da han har koblet inn en slange som går til catch-tanken. Vanskelig å få gjort noe med :(

 

IMG_0265.JPG

få noen kanskje til å tinne igjen de små høla, også polerer du opp igjen, så det ikke blir sånne spor som går i hytt og gevær liksom etter pussinga di..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, tenker du på de nederst til høyre der ?

Spørs vel hvor mye jeg gidder å sende det inn til noen for å få gjort siste finishen.

Uansett har det blitt 1000 ganger bedre enn det var ;) Og jeg er fornøyd. Ser bedre ut i virkeligheten også :)

Er jo ingen tysker-gærning heller ;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, tenker du på de nederst til høyre der ?

Spørs vel hvor mye jeg gidder å sende det inn til noen for å få gjort siste finishen.

Uansett har det blitt 1000 ganger bedre enn det var ;) Og jeg er fornøyd. Ser bedre ut i virkeligheten også :)

Er jo ingen tysker-gærning heller ;) hehe

skal du først ha det sånn så burde jo du ha det helt perfekt da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ha det penere enn det var, og det har jeg oppnådd ;)

Du kan sikkert få pusse på delene du hvis du vil ? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat lagd "dreibenk" til felger nå jeg oxo.. 4-100 og 5-112 felger.. Funker som f@en.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ha det penere enn det var, og det har jeg oppnådd ;)

Du kan sikkert få pusse på delene du hvis du vil ? ;)

nei, det kan du få gjøre selv.. hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat lagd "dreibenk" til felger nå jeg oxo.. 4-100 og 5-112 felger.. Funker som f@en.. : ja :

 

 

Brukte en eldre dekk-balanserings maskin, uten skjold, en gang.

funket kjempebra det også. Bare du passer fingrene...

 

Per Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.