Kjøring annenhver dag for "alle" i bergen

Anbefalte innlegg

Trodde dette var en vits jeg da... Flott for dem som har flere biler da :-) For min del hadde det betydd at jeg hadde måtte kjørt den gamle Bmwèn min uten katalysator og større motor annenhver dag I steden for miljøbilen min Audi A6 :-) :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Hans Ove skriver her så er det jo bare å handle en billig drittbil med annet skilt nr slutt. Så kjører du bare annen hver bil annen hver dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommunister! Stakkars hun kollegen min som har 3 biler alle med partallsskilt! Hadde flaks vi, én av hver :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik eg har forstått det så gjelder dette ikkje folk som ikkje bur i bergen kommune.

så oss på sotra og askøy slipper vel dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke helt hva de mente med det. Tror de tenker på infarten til byen. F.eks. dem som kommer fra sotra siden og skal til åsane eller lignende. Kan jo ikke strengt tatt mene at de skal kjøre rundt flesland og Arna for å komme seg til åsane ? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan de gjennomføre dette rent juridisk sett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke helt hva de mente med det. Tror de tenker på infarten til byen. F.eks. dem som kommer fra sotra siden og skal til åsane eller lignende. Kan jo ikke strengt tatt mene at de skal kjøre rundt flesland og Arna for å komme seg til åsane ? :-)

 

da er ikkje heilt gjennomtenkt. madammen jobber på haukeland og er gravid. så det passe veldig dårlig for ho å ta bussen da ho skal ha seinvakt heile helga og viss ho skal ta bussen så er ho ikkje heima før kl 1 om natta, viss ho treffer bussane rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noe som helst som regel gjenomtenkt ? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, mener dette er likt systemet de innførte i Aten for noen år siden. De hadde så store problemer med trafikken (da antall kjøretøy i byens gater) at de innførte samme regelen. Biler med skilt som startet med partall den ene dagen og oddetall den andre osv.

 

Dette virket en stund, men folk gikk rundt problemet ved å kjøpe en bil til. Slik at de hadde 2 biler, en av hver med tanke på oddetall og partallskilt. Da var det jo til liten nytte, så de opphevet den loven...: dum :

 

På den måten hadde familiene som eide en bil før, nå to biler til disposisjon! Problem solv... wait.. what?!: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passat med oddetalsskilt selges... :) kom med bud..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det blir opphevet i natt... klokken 00:00 =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men nå skal det visst gjeninnføres. Men jeg er av oppfatning av at man kan bare kjøre som man vil, så lenge dette fortsatt ikke står i veitrafikkloven.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.