#1 Skrevet Januar 14, 2010 Hei, Jeg skal sette justerbart senkesett på A4'ern min så har jeg hørt at det er lurt å bytte fjærbeinslager i samme slengen. Skal være ærlig å innrømme at jeg ikke har peiling på hva fjærbeinslager er, så derfor har jeg et litt flaut spørsmål til dere: - Hvor mange av denne må jeg bestille? mvh Mats Håpnes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2010 Ser at linken ikke fungerer, men om du velger Audi, A4, 2000, trykker Understell og trykker Fjærbeinslager så ser dere hva jeg mener. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2010 Etter hva jeg kan se passer disse lagerene kun foran.. Og du trenger da 2stk lager da det sitter ett i toppen av hver fjær.. usikker på om disse lagrene muligens kan brukes bak også, men det er det sikkert noen andre som kan svare på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2010 Så det må altså skiftes både forran og bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2010 Det er en fordel det ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 14, 2010 Fjærbeinslager har den hensikt å tillatte rotasjon på fjærbeinet, og siden Audi A4 ikke er levert med firehjulsstyring så er det ikke behov for et slikt lager på det bakre hjulopphenget. Men ja, hvis du først skal ha ut fjærbeinene foran så anbefales det at du skifter lageret foran, det koster så lite i forhold til arbeidet ved å måtte bytte dette senere. Et lite tips når du monterer nytt er å smøre det med litt ekstra hjullagerfett, ha gjerne litt over og under lageret ved montering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2010 Bare for ordens skyld. Hvis du har multi-link forstilling så heter det topplager og ikke fjærbeinslager. På multilinken så står demper i ro uavhengig av hvordan ditt rattutslag er , derfor ingen rullelager i disse gummiputene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2010 Bare for ordens skyld. Hvis du har multi-link forstilling så heter det topplager og ikke fjærbeinslager. På multilinken så står demper i ro uavhengig av hvordan ditt rattutslag er , derfor ingen rullelager i disse gummiputene. Hvordan vet jeg om jeg har multi-link forstilling? Alt jeg vet er at det er en Audi A4 2000 FWD 1.8 Turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 16, 2010 2 armer oppe i skjermen din , 2 armer nede hvor dempern er festen til den fremre armen. . Enkelt forklart . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 16, 2010 Ingen fjærbeinLAGER i A4 nei, kun toppforing... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 16, 2010 Hvilket justerbart er det du skal sette på da? Kan være greit å undersøke om den originale toppforingen passer på de fjærbeinene du skal bruke. Er forskjellige toppforinger foran og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 16, 2010 Ingen fjærbeinLAGER i A4 nei, kun toppforing... Så jeg trenger ikke kjøpe noe fjærbeinslager? Kenneth: Det er et TA-Technix justerbart senkesett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 16, 2010 (endret) Ingen fjærbeinLAGER i A4 nei, kun toppforing... Hvilken hensikt har nr 38 på dette bildet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 16, 2010 Nr 38 er vel toppforinga av gummi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 16, 2010 Hva er konklusjonen da? Skal jeg kjøpe fjærbeinlager eller ikke? Hvis ja, hvor mange? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 16, 2010 Skader vel neppe å bytte disse foringene, koster sikkert ikke all verden heller! B5 har vel fjærbein med demper bak, så da bør du nok bytte der også om du først vurderer det. Jeg hadde ikke gidda om det er snakk om en 2000mod, om de SER greie ut selvsagt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 16, 2010 Skader vel neppe å bytte disse foringene, koster sikkert ikke all verden heller! B5 har vel fjærbein med demper bak, så da bør du nok bytte der også om du først vurderer det. Jeg hadde ikke gidda om det er snakk om en 2000mod, om de SER greie ut selvsagt Jeg bytta til justerbart på min 95-modell, som da var gått 230.000km i sommer, og lot være å bytte foringene.. nå knirker og knaker det noe grusomt.. så må av med hele røkkla å bytte foringer igjen. Hvor mye er din bil gått da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 16, 2010 Min har gått 158.500km. Men ser at norskbildelsenter.no bare selger fjærbeinslager til front, ikke bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 16, 2010 Tror mekonomen har bak? og at de bak er billigere? bilrema har til foran forresten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 16, 2010 Tror mekonomen har bak? og at de bak er billigere? bilrema har til foran forresten. BENEVNING: Fjærbeinslager bak endast Bussningar. Hva er Bussningar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 17, 2010 foringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 17, 2010 Jeg satt på senk på min a4 b5 i sommer og byttet bare fjærbeinslager forran, disse ble kjøpt på møller! bytt disse, du taper ingenting på det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...