#1 Skrevet Januar 14, 2010 Jeg holder på med en vw golf 4 TDI 98 mod 90 hk. (ikke chippa enda) Bilen går greit nok når den er kald, men når den når driftstemp. går den utrolig dårlig. Trekker ikke i det hele tatt neste. Jeg har bytta glødeplugger, N-75 ventil og div. slanger. Noen forslag til hva det kan være? Jeg kjenner ikke disse diesel motorene så godt. Jeg har ikke målt ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2010 Les av feilkoder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2010 Les av feilkoder Det glemte jeg å si ja. Der sto det at N75 måtte byttes. Det sto også noe om at motor fikk turbotrykk når den ikke trengte og fikk ikke trykk når den trengte. Det sier meg ikke stort egentlig, speilvendt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2010 Kan du legge ut loggen her? Blir litt lettere da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2010 Kan du legge ut loggen her? Blir litt lettere da Den blei tatt for endel uker siden. Burde vel kanskje tatt en ny, men skal se om jeg klarer å oppdrive den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2010 Ny diagnose er tatt, noen mente det kunne være sprekk i eksosmanifoil Jeg blei ikke så mye klokere på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2010 Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2010 I dag har jeg sett litt grundigere på bilen. Turboen virker helt fin, ikke noe slark eller oljesøl i rør. Det var noe olje rundt rørene på IC. Skal prøve bytte dieselfilter en dag. Kan det være noen sensorer på dieselpumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2010 Hei.. fant du ut av dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 2, 2010 Hei.. fant du ut av dette? Nope Jeg snakka med en fyr her om dagen og han mente at det kunne være ev føler/ventil på pumpen. At den fikk for mye diesel når den blei varm. Den bruker ikke så mye diesel da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 2, 2010 Hvis den hadde fått for mye diesel hadde det velta ut sort røyk bak bilen, så neppe det som er case'n. At du har en sporadisk feil på trykkregulering kan bety så mangt. Skulle helst logga ladetrykkresponsen i bilen din for å visst noe mer. Hadde også vært greit å logga timing under ett pådrag for å se om den greier å regulere nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 2, 2010 Hvis den hadde fått for mye diesel hadde det velta ut sort røyk bak bilen, så neppe det som er case'n. At du har en sporadisk feil på trykkregulering kan bety så mangt. Skulle helst logga ladetrykkresponsen i bilen din for å visst noe mer. Hadde også vært greit å logga timing under ett pådrag for å se om den greier å regulere nok. Nye biler og hidden styr... Får høre med møller en gang til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 2, 2010 Neppe noe hjelp å få hos Møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 2, 2010 Oki, jeg har fått en ganske dyktig motor fyr til å se på den en dag, jeg er helt blank på diesel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 2, 2010 Hvor ligger denne N75 ventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...