Mk4 tdi, går dårlig når den er varm.

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en vw golf 4 TDI 98 mod 90 hk. (ikke chippa enda)

Bilen går greit nok når den er kald, men når den når driftstemp. går den utrolig dårlig. Trekker ikke i det hele tatt neste.

 

Jeg har bytta glødeplugger, N-75 ventil og div. slanger.

 

Noen forslag til hva det kan være? Jeg kjenner ikke disse diesel motorene så godt.

Jeg har ikke målt ladetrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av feilkoder

 

Det glemte jeg å si ja.

Der sto det at N75 måtte byttes.

Det sto også noe om at motor fikk turbotrykk når den ikke trengte og fikk ikke trykk når den trengte. Det sier meg ikke stort egentlig, speilvendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du legge ut loggen her? Blir litt lettere da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du legge ut loggen her? Blir litt lettere da :P

 

Den blei tatt for endel uker siden. Burde vel kanskje tatt en ny, men skal se om jeg klarer å oppdrive den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny diagnose er tatt, noen mente det kunne være sprekk i eksosmanifoil

 

Jeg blei ikke så mye klokere på dette.

DSC0251111.jpg

 

DSC02515-11.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg sett litt grundigere på bilen. Turboen virker helt fin, ikke noe slark eller oljesøl i rør. Det var noe olje rundt rørene på IC.

Skal prøve bytte dieselfilter en dag.

 

Kan det være noen sensorer på dieselpumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.. fant du ut av dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.. fant du ut av dette?

 

Nope

 

Jeg snakka med en fyr her om dagen og han mente at det kunne være ev føler/ventil på pumpen. At den fikk for mye diesel når den blei varm. Den bruker ikke så mye diesel da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den hadde fått for mye diesel hadde det velta ut sort røyk bak bilen, så neppe det som er case'n. At du har en sporadisk feil på trykkregulering kan bety så mangt. Skulle helst logga ladetrykkresponsen i bilen din for å visst noe mer. Hadde også vært greit å logga timing under ett pådrag for å se om den greier å regulere nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den hadde fått for mye diesel hadde det velta ut sort røyk bak bilen, så neppe det som er case'n. At du har en sporadisk feil på trykkregulering kan bety så mangt. Skulle helst logga ladetrykkresponsen i bilen din for å visst noe mer. Hadde også vært greit å logga timing under ett pådrag for å se om den greier å regulere nok.

 

Nye biler og hidden styr...

 

Får høre med møller en gang til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neppe noe hjelp å få hos Møller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, jeg har fått en ganske dyktig motor fyr til å se på den en dag, jeg er helt blank på diesel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger denne N75 ventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.