#1 Skrevet Januar 14, 2010 Har en ulyd lyd som kommer ved akkselerasjon, fra ca 1600rp/min ca 2100. Når motoren går uten "motstand" høres den ikke. Kan høres ut som en eksoslekkasje, men men finner ingen. Kommer også vibrasjon samtidig som lyden. Virker som dette kommer samtidig som turboen "jobber". Hadde bilen på 90000 service i dag, og der fant de ikke noe som kunne tilsi noe feil. Merker ikke noe forskjell på motorkraften, men dette har kommet over en periode på 4 måneder. Renset EGR ventil/innsugsmanifoil og byttet LMM for en stund siden, dette hjalp ikke. Noen som har en ide om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2010 sjekk om det har havnet noe grus oppå eksosen.....veit om at det er flere som har blitt lurt av dette;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2010 Har sjekket dette tidligere, samt at eksos ble sjekket "spesielt" på servicen i dag.. Er den noen spesielle steder jeg burde være obs på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2010 Slapp flexidel på eksosanlegget gir lett slike symptomer, har hatt lignende symptomer på min 02 passat. Jeg satte en slangeklemme midt over flexien samt at jeg monterte et ekstra oppheng på frontrøret til eksosen, da forsvant lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2010 Fikk noe lignende symptomer på en Ridgeline, da lå det is over ett varmeskjold som var over eksosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2010 Når jeg ser på flexirøret før katalysator, mens det blir gitt gass, utvider den avstanden ca 2 cm. Er dette normalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2010 En annen måte å forklare hvordan dette høres ut er at "Motoren vil, men får det ikke til"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2010 Løfter denne tråden igjen.... Har kjørt en 08 mod VW Tiguan 2.0 tdi i noen dager nå, og i forhold til denne, høres min bil ut som den er 20 år gammel... Tiguaenen er stille som en drøm i forhold. Noen som har fler ideer om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...