bytte vannpumpe på 99mod A6 1.8 t APU. Hvor mye jobb?

Anbefalte innlegg

sliter med varm motor, kall radiator og kalt varme app. altså lite sirkulasjon. Det rare er at feilen kommer å går...men etter litt lesing har jeg vel funnet ut at vannpumpa er den mest sansynlige syndern

Er som i topic 99mod A6 1.8t med APU motor, denne har ekstern vannpumpe som drives av egen reim.

Hvor mye jobb er det å bytte denne? må jeg av med front osv? ser jo ut som det er trangt som fy der pumpa sitter!!

mycket taksam for raske svar, ettersom jeg sans må hive meg på denna jobben i helgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en ting til:

Ser på mekonomen sin side at det selges pumper med å uten hus... hva er kjappest og enklest å bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kom igjen a! trenger inspill å råd, må få gjort dette i helgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjappest å bytte bare selve pumpa etter hva jeg husker.

Skal du av med hele huset er det litt mer jobb.

Men trangt er det jo likevel;)

Uansett ikke mye tid du sparer på å kjøpe den komplett

fronten må ikke av nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tlf support underveis christian :)

pumpa er av nå, men fant jo ingen defekter på skovelen da, satt fast på aksel og alt, mulig den begynner å svive når det er varmt: klø :

glemte jo såklart å kjøpe nye reimer da, så får ta turen innom mekonomen og få tak i imorgen.

Hva annet kan være feil da? prøvde å koke termostaten og den åpnet jo fint på 90gr den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt termostaten uansett du;)

Jeg fikk adri min varm jeg, og kokte termostaten og virka som den skulle.

Men jeg bytta den og blien ble bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt reima som går fra vannpumpe til servo. Kan være den som er blitt slitt også.

Det er ikke noen stramme muligheter på den, var hvertfall ikke på min AEB motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt reima som går fra vannpumpe til servo. Kan være den som er blitt slitt også.

Det er ikke noen stramme muligheter på den, var hvertfall ikke på min AEB motor.

Det ene reimhjulet ( minns å huske det på pumpa ) er to-delt. I mellom disse ligger shims slik at åpningen i v-sporet for reima kan gjøres smalere eller bredere. Det vil igjen påvirke hvor dypt ned i v-sporet reima ligger og dermed også lengden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar folkens, bytta og reim til vannpumpe og dynamo ja når jeg først var igang. gikk greit på noen timer, men litt dårli plass var det!

Skal bli spennende å prøve om dette løste problemet, men det får jeg ikke prøvd ikvel ettersom jeg såklart måtte ha no godt i koppen under skruinga ;)

Må inrømme jeg ikke helt har trua ettersom den gamle pumpa så hel ut.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, drar opp denne igjen da jeg må bytte pumpe på 00 A6 m APU (sy?)maskin :)

Dro du bare ut fronten i service posisjon og kom til alt da eller måttefronten av? Sjekka reimhjulet på pumpa nå, var bra med slark! :(

mvh LHK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann! jeg demonterte ikke noe i front nei, men var trangt som rakkern, så hadde kansje vært raskere å gjort deg med front i service posisjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk for tips! Må skaffe pumpe og det som trengs så får jeg prøve. Men synes det virker som en prestasjon å ha byttet den uten å lage mer plass!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.