Anbefalte innlegg

Hei har ein golf gti 16v kr. Når eg starter går den fint, men så stopper eg den, så av og til vil den ikkje starta igjen. Når den ikkje starter så er ikkje antydning til gnist, einaste som virker er og skifte plugger så starter den.... nokon som har ide ka det kan vera?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den vanskelig å starte kun når den er varm ? skaff deg en diodelampe(prøvelampe) å mål på den grønne ledningen fra hallgiveren(fordeler), lampen skal da pulse når starter betjenes. Det samme signalet går opp til coilen, for at du skal få gnist til pluggene må dette signalet pulse.

Hvis ikke dette signalet pulser kan det være hallgiver som trøbler.

Det er viktig at kontakten på hallgiver ikke koples fra når du måler.

Hvis alt dette er ok kan det (avhengig av modell) være tenningsmodulen som blir varm og fjusker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den vanskelig å starte kun når den er varm ? skaff deg en diodelampe(prøvelampe) å mål på den grønne ledningen fra hallgiveren(fordeler), lampen skal da pulse når starter betjenes. Det samme signalet går opp til coilen, for at du skal få gnist til pluggene må dette signalet pulse.

Hvis ikke dette signalet pulser kan det være hallgiver som trøbler.

Det er viktig at kontakten på hallgiver ikke koples fra når du måler.

Hvis alt dette er ok kan det (avhengig av modell) være tenningsmodulen som blir varm og fjusker.

 

er lett og starte sjølv om det er varm men av og til når eg skal starte den så kan eg berre kjinna til batteriet er tomt.... og då må eg skifta pluger.... lurte på skifte halvgiver på den... håper det kommer seg då....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en diodelampe og sjekk om Hallgiver gir signal når gnisten mangler.

Det er mye billigere enn å skifte på mistanke, lampen får du bruk for ved senere anledninger også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en diodelampe og sjekk om Hallgiver gir signal når gnisten mangler.

Det er mye billigere enn å skifte på mistanke, lampen får du bruk for ved senere anledninger også.

 

har multimeter går vel ann og måla med det men korleis kopler eg dt då?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, må vel ærlig innrømme at det har jeg aldri tenkt på.

Har alltid en diodelampe for hånden men du kan prøve å kople til multimeter.

Prøv å stille inn på lav volt, helst MV( hvis ikke automatisk innstilling) ta av gummimansjetten og kople på den grønne ledningen på hallgiver stikket.

Hvis verdiene vandrer mye kan dette tyde på at den virker ok.

Du bør prøve dette når du vet at bilen er i orden, dra av coil ledningen så ikke bilen starter. se på displayet og husk det som skjer. dette prøver du igjen senere når bilen ikke starter og ser om den viser likt.

rød måleledning på grønn på hallgiver, sort batteri minus.

vet ikke om dette kan virke men verd et forsøk.

 

Har noen andre prøv dette ???????

 

KJØP NU EN LAMPE, du kommer ikke til å angre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.