omregistrere fra 1,8t til1.8t sport.

Anbefalte innlegg

dette burde jo ikke være noe problem? siden det er samme motor og samme karosseri, bare at sport utgaven er levert med en annen ecu oppsett?

 

når det gjelder a4-s4 så er det jo en diskusjon om det er flere sveisepunkter i karosseriet og sånn ,men det er jo ikke tema her engang. så dette er vel egentlig ikke noe problem. og med en chippa 1,8 t som blir tatt på rulla har vel ikke så mye som 180hk på hjula en gang så, kan jo si at en har kjøpt en ny ecu fra en sport feks.

 

også si at jeg vil omregistrere bilen som 1,8 ts.

 

men hva vil dette koste?

 

fra 163-180hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde ikke være noe problem, som du sier. Men ikke glem at dette blir sett med andre øyner.

 

Det jeg vil anbefale deg å gjøre..

1. Kontakt din lokale Møllerforhandler (delelageret) og få en skriftelig bekreftelse om at ditt råkarosseri og 180hk er likt.

2. Skrap sammen informasjon om hva som må byttes og hva som er likt.

3. Send en detaljert søknad til SVV.

3. Er motoren identisk i utgangspunktet, så bytter du det som er nødvendig (turbo, IC, dyser, ECU ?? osv..)

 

Å få foreta en "ombygging/effektøkning" ved hjelp av en chip vil jeg fraråde deg å gjøre dersom du vil ha dette godkjent. Her risikerer du å måtte måle effekten i en bremsebenk, godkjent av SVV.

Dette kan fort bli dyrere enn å handle noen deler fra andre siden av grensen..

 

Ta kontakt med SVV først og fremst, hør hva de mener, kanskje du er så heldig at de tillater en chip..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal ikke gjøre det ,-men bare ville undersøke hva slags muligheter som er iforhold til at bt begynner å bli strengere på dette med chipping.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har også tanker om dette, men har støtt på en del av de vanlige probblemene.

 

BT er i og for seg greie, men det ser ut til at de ikke vil godkjenne bare bytte av styreenhet. De har nok ikke kunnskaper nok om VAG motorer til å godkjenne dette. Med komplett motor og motorstyring er det ok. Som vanlig blir det opp til oss å skaffe dokumentasjon på at karosseriene er like. Slik jeg forstår delekatalogen har alle B5-modeller av samme årgang samme råkarosseri untatt S4

 

Jeg begynte med å ta kontakt med lokal VAG-forhandler med kom fort bort i problemer med at delenummeret på råkarosseriet for min bil, 1997 modell (gjaldt også 1998 når 180hk AJL første gang ble levert) var utgått og dermed ikke stod oppført i delekatalogen med nummer. Jeg ble dermed henvist til VAG sentralt. Tenkte jeg skulle være seriøs og skrev et brev som jeg sendte. Etter en liten uke fikk jeg negativt svar om at de ikke kunne gi ut slik informasjon for biler nyere enn 1992-modell. Dette var noe VAG i Tyskland hadde bestemt. Dette har jeg i og for seg hørt fra det holdet før, så svaret jeg fikk var bare noe standardgreier. Lenger har jeg ikke kommet. Jeg skal drøye en stund og prøve på nytt, og denne gangen skal jeg prøve å formulere meg litt bedre. Poenget er jo ikke at Møller skal godkjenne noe. De skal bare finne fram til delenummeret på mitt råkarosseri og bekrefte at dette var utgangspunkt for alle motoralternativene som nevnt over. Det hadde vært fint om noen andre også prøvde på dette og delte erfaringene her.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting om det gjelder såpass lite økning er at i et skriv fra BT er det kommet frem at dem godtar +-10% slingrings mon på en motor. Pga variasjoner i produksjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har råkarosseri-dokumentasjon på min A3 8L 1.8i (1998) opp mot 1.8T. Æddabædda! ;)

 

Når det gjelder Møller, så har de retningslinjer fra fabrikken de må følge. Fabrikken tillater ikke ombygginger, derfor kan ikke Møller sende ut hverken ombyggingspapirer eller råkarosseri-dokumentasjon som støtter opp under en ombygging..

 

Men, når det gjelder et karosseribytte derimot..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har råkarosseri-dokumentasjon på min A3 8L 1.8i (1998) opp mot 1.8T. Æddabædda! ;)

Når det gjelder Møller, så har de retningslinjer fra fabrikken de må følge. Fabrikken tillater ikke ombygginger, derfor kan ikke Møller sende ut hverken ombyggingspapirer eller råkarosseri-dokumentasjon som støtter opp under en ombygging..

Men, når det gjelder et karosseribytte derimot..

 

Hehe. Ja, har tenkt tanken om å presentere det som karosseribytte. Noen på et lavere nivå hos Møller lokalt bablet om at jeg ikke trengte delenummer på råkarosseri ved karosseribytte. Takk for tipset.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.