Ny type coil (tørr), noen erfaringer/tanker?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å bytte coil på bilen min nå som jeg bygger om til elektronisk tenning på min gamle energolf for å litt mer pålitelig og jevnere tenning... I den forbindelse har jeg lagt merke til en ny type coil som biltema selger og lurer på om noen her erfaringer/tanker om denne. Se link

COIL

P.S: De som har overdveldende behov for å skrive mye dritt om biltema, kan finne seg enn "off-topic" tråd til dette;) Det jeg etterspør er saklige tilbakemeldinger og hjelp. På forhånd takk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for 199kr så hadde jeg tatt meg råd til å teste den :)

post gjerne erfaringer i ettertid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, prisen er det ikke noe å si på, men det er ikke noen fare for at dette ikke er kopatibelt med tanke på ombygging til elektronisk tenning? Bare spør jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, nå kjøpte jeg denne i dag... Og testet den ut ifra en oppskrift som jeg fant på nett. Den sier at en høyeffekt-coil må vise en del over 1,5Ohm når en måler motstand mellom + og - pol på coilen. Vel... Biltema sin ene høyeffekts coil viste 0,8 Ohm. For morros skyld målte jeg den orginale som står i bilen nå... den viser 1.6 Ohm. Leverer Biltema sin tilbake i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.