Anbefalte innlegg

Akkurat kommet hjem fra det som var en koselig tur til Oslo med samboer.

Istedenfor å ta kollektivt i dag ble det å kjøre inn og parkere på Vestbanetomten.

 

Tross en parkeringsrate på 20kr for 22 minutters parkeringstid betalte vi for 3t for å gjøre unna våre ting.

Parkeringen utløp 17:52. Uheldigvis hadde Audien en oransj lapp fra Qpark med krav om 700kr da vi kom

tilbake til parkeringen. Boten er datert 17:56, og vi var ved bilen 17:58 etter min klokke.

Som sådan ser jeg jo at jeg rettmessig er ilagt bot. Et klokkeslett er et klokkeslett, og jeg kunne

selvfølgelig ha betalt for ytterligere tid for å være sikker, eller voktet klokken ekstra nøye.

 

Men er det noen som kan si meg hvordan disse folkene opererer?

 

Det jeg er litt forundret over, er at de klarer å ilegge bot så kort tid etter utløpt tid. For det er vel vanlig

skikk å ha noe slingringsmonn på biler som er uten pbevis (for å la fører få hentet gyldig bevis) og for biler

som har pbevis (ettersom forskjeller på tidsvisning på forskjellige klokker)? Jeg kan naturligvis ha hatt

ekstremt uflaks akkurat i dag, men jeg kan heller ikke la være å gjøre meg noen tanker om at enkelte sitter

og følger nøye med.

 

Uansett, boten skal nok betales, men det var ikke veldig god stemning på vei hjem.

Kan iallefall anbefale folk å parkere andre steder hvor man f.eks. kan dra kort ved adkomst og avreise fremfor

å oppleve slikt... (Tips til slike plasser mottas med takk - Ibsen ?)

Jeg føler iallefall at det er litt lite servicevennlig å bøtelegge ved 4 minutter "overtid" når man har betalt for et

såpass stort beløp/tidsrom.

 

Ha en riktig fin fredag... : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel et bonussystem, akkordbasert lønn som sørger for ivrige ansatte..

 

På parkeringsautomater der du kan dra kortet før betalt tid utløper, altså for å kun betale for den tiden du faktisk står parkert.

Her betaler du bare for mange timer, får ut lapp, så venter du 1min, drar kortet på nytt, du betaler da for 1min.

Den første lappen som viser at du har betalt for x-antall timer bretter slik at serienummeret ikke vises og plasserer i frontruta.

 

Dette er selvsagt juks og fanteri, og ærlige sjeler betaler selvsagt full pris når dem parkerer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett at parkeringsvakter går rundene sine, for så å gå bort til spesifike biler dem tydligvis har sett seg ut(som snart går ut) og gi dem bot idet biletten utløper.

Som nevnt over er det ofte akkordbasert lønn, og da er det slik de opererer...

Surt som f... når det gjelder deg selv :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sure 700kr ja, men jeg ser jo at den er rettmessig tildelt.

Men, poenget med parkeringsplasser er vel å la mennesker ferdes inn til byen og gjøre ærender, men jeg ser jo at det skal faenikke mye til før kollektivt eller TAXI lønner seg. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg parkerer ikke på private p-plasser... Det er for å slippe dette.. De offentlige parkeringsvaktene har hvertfall ikke et bonussystem som gjør de så xtremt gira på å skrive ut flest mulig bøter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klag til parkeringsselskapet! Den eneste måten å få dem til å endre praksis til noe mer fleksibelt er å klage som faen når sånt inntreffer. Send flere brev, mailer, ring etc.

 

Da må de bruke tid på henvendelsene og med tiden blir de lei av det da de skjønner at det også koster dem tid og penger å være så jævlig firkantet... Om ingen klager på sånt kommer de iallefall til å fortsette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal legge til at det finnes ikke noen lovelige parkeringssenstaper i norge som oppererer med provisjonsbarsert lønn.

 

men, i gjengjeld går det på antall skrevne bøter innad i firma.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal legge til at det finnes ikke noen lovelige parkeringssenstaper i norge som oppererer med provisjonsbarsert lønn.

 

men, i gjengjeld går det på antall skrevne bøter innad i firma.

 

Dette stemmer som Arve skriver. De får ikke provisjon av bøtene de skriver men de får bonus av firmaet etter hvor mye firmaet får inn. I bunn og grund går det jo ut på nøyaktig det samme men etter norsk lov er det ene tillat og det andre ulovlig.

Har en kompis som jobbet som P-vakt i ett privat selvskap før og har sett og hørt fra han mye rart om hvordan de oppererer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen private parkeringsselskaper opererer med provisjon da dette ikke er tillatt.

 

Av egen erfaring vet jeg fra tidligere at man hadde en "vekslingstid" på fem minutter dersom bilen ikke hadde gyldig billett og ti minutt ved utgått billett. De samme ti minuttene gjaldt ved feilaktig parkering i borettslag, så sant det ikke var aktivitet ved bilen (småflytting, henting av barn o.l.). Men dette kan selvfølgelig variere fra selskap til selskap, og også ha endret seg på 15 år :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, er vel ikke uten grunn til at eks politimenn ikke får jobbe som parkeringsvakt. da de driver så ulovelig som overhode mulig. når jeg fikk parkeringsbot jaga jeg han parkeringsvakta så langt jeg kom med bilen. synd jeg ikke traff han. han sto og kikka på klokka og i det biletten gikk ut skrev han ut en. det var dråpen for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører rundt i Oslo og jobber som elektriker og må jo parkere over alt, og 2 ganger har jeg fått bot fra Q-park bare 5 min etter utgått tid (begge gangene for at jeg har skullet vere service-bevist å hjelpt kunden litt ekstra) Men uansett, siste gang nå på fredag, kom for å betale lenger parkering 4 min etter tiden hadde gått ut, og der sto vakten, sa at nå var jeg her å skulle betale mer, men var ikke snakk opp, boten skulle jeg få... krangla en stund, men måtte gi tapt å gå tilbake å jobbe. Når jeg kom tilbake, så jeg på bota at han hadde skrevet at han hadde stått der fra 13.47-13.56 og P-tiden gjikk ut 13.45.

Det faktum at jeg var der 13.49 stod der ingen ting om... lukter råttent lang vei, men kan liksom ikke bevise at jeg var der heller.. om noe slikt skjer igjen, skal jeg betale lenger P-tid bare for å bevise at jeg var der, for noe sier meg at retningslinjene som sier at de skal gi bilføreren "rimelig tid" til å betale/fornye parkeringen ikke var overholdt her...

 

Men må si det, parkerer så lite på privat parkering så mulig, og har vel bare benyttet meg av Q-park sine parkeringsplasser 4-5 ganger og fått bot 2 av de gangene, lurer på om de har noe registrering på hvor mange biler som har betalt og hvor lenge slik de drar dit det er håp for å tjene litt? Eller har jeg bare veldig uflaks?

 

Har i alle fall lært at eneste måten å unngå dette på, er å vere like kynisk ovenfor mine kunder så parkeringsvaktene er mot oss om jeg skal unngå bot..

Jaja, godt å få blåse ut litt frustrasjon!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn som jeg tenker da. så ja det er surt. men har man betalt til 17.10 og boten er skrevet ut 17.11 så er det uansett ikke parkeringsvakten din feil.

 

du leier en plass på lik linje som man leier en video i videobutikken. leverer du denne for seint så er det vel ingen her som klager til ansatte på at den ble levert 5 min for seint.

 

tenk litt på det neste gang.

 

jeg sier ikke at jeg synes det er noe mer greit av den grunn. men, samtidig så har de en jobb å gjøre på lik linje med alle andre.

 

synes det er litt banalt at man skal klage for noe man selv er skyld i.. hehe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn som jeg tenker da. så ja det er surt. men har man betalt til 17.10 og boten er skrevet ut 17.11 så er det uansett ikke parkeringsvakten din feil.

 

du leier en plass på lik linje som man leier en video i videobutikken. leverer du denne for seint så er det vel ingen her som klager til ansatte på at den ble levert 5 min for seint.

 

tenk litt på det neste gang.

 

jeg sier ikke at jeg synes det er noe mer greit av den grunn. men, samtidig så har de en jobb å gjøre på lik linje med alle andre.

 

synes det er litt banalt at man skal klage for noe man selv er skyld i.. hehe ;)

 

Med det eksemple må jeg si att alle de gangene jeg har kommet en halvtime etter med en film, så har kun fått straffegebyr EN gang, det var da jeg ikke sa noe.. og det sa han etterpå også.

 

Det er latterlig og skrive ut en bot når vedkommende kommer gående mens man skriver, da er man så "alright" att man sier, ikke la det sje igjen eller lignende. Så husker nok vedkommende det.

 

De får ikke mye respekt av og holde på slik i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan iallefall anbefale folk å parkere andre steder hvor man f.eks. kan dra kort ved adkomst og avreise fremfor å oppleve slikt... (Tips til slike plasser mottas med takk - Ibsen ?)

 

Hei Ola L.

 

Hvis du vil benytte deg av et av Europark sine P-hus så vil jeg anbefale enten Oslo S P-Hus, Sentrum P-hus (Gamle Ibsen), Galleri Vest P-Hus (ligger rett ved Hotel Plaza), Spektrum P-Hus, Grønlands Torg P-Hus, Galleri Øst P-Hus (ligger på Grønland, rett ved siden av GRT P-Hus) eller Aker Brygge.

 

I alle disse P-husene i Oslo så er det mulig å dra kort ved innkjøring, for så å gjøre det samme ved utkjøring. Lykke til! :)

 

Jeg er heller ikke fan av Qpark. Dog så jobber jeg i Europark så det skulle bare mangle...

 

Jeg har sett gjentatte ganger at Qpark ansatte venter i bilene sine for å skrive bøter, noe jeg syns blir litt drøyt...

Europark er fleksible hvis man ser at eieren av bilen kommer gående, men når boten først er skrevet har vi ikke mulighet til å reversere den. Her ligger noe av "problemet".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med det eksemple må jeg si att alle de gangene jeg har kommet en halvtime etter med en film, så har kun fått straffegebyr EN gang, det var da jeg ikke sa noe.. og det sa han etterpå også.

 

Det er latterlig og skrive ut en bot når vedkommende kommer gående mens man skriver, da er man så "alright" att man sier, ikke la det sje igjen eller lignende. Så husker nok vedkommende det.

 

De får ikke mye respekt av og holde på slik i alle fall.

 

isåfall vil jeg gjerne vite hvor du leier film hen. for det har aldri skjedd meg. men, tenk deg selv da hvor mange er det ikke som kommer gående når han står å skriver boten?? han hadde sikkert gjordt dersom det kun var 1 det var snakk om. men, tror nok han opplever det noen ganger om dagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil jo bare si at uansett hvor riktige desse bøtene er, så er det jo veldig rart at Euro Park får ting til å fungere uten å vere så utrolig firkantet da.. i tillegg så har jo de et sammarbeid med EasyPark som hjelper godt på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har easy park jeg. Genialt system.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som jeg tenker da. så ja det er surt. men har man betalt til 17.10 og boten er skrevet ut 17.11 så er det uansett ikke parkeringsvakten din feil.

 

du leier en plass på lik linje som man leier en video i videobutikken. leverer du denne for seint så er det vel ingen her som klager til ansatte på at den ble levert 5 min for seint.

 

tenk litt på det neste gang.

 

jeg sier ikke at jeg synes det er noe mer greit av den grunn. men, samtidig så har de en jobb å gjøre på lik linje med alle andre.

 

synes det er litt banalt at man skal klage for noe man selv er skyld i.. hehe ;)

Jeg hører hva du sier her Arve, men dette har jeg også skrevet om i mitt første innlegg. Er fullstendig klar over at jeg er

rettmessig ilagt en bot for denne parkeringen, og de 700kr skal jeg nok betale. Det jeg derimot ikke er spesielt imponert over

er Qpark sin arbeidsmetode med at de sitter spesifikt og venter på at folks parkeringsbilletter utløper. Nå vil garantert noen

komme med en kontra på at de ikke driver veldedighet, men business, og det stemmer. MEN, det som er poenget her er jo at

Qpark driver sin parkeringsplass på en slik måte at jeg føler de er lite serviceinnstilt. For min del VET jeg jo nå at det er ikke

sjans i havet at man kan komme utfor noe som forsinker en minimalt, uten at de er der og det blir ekstremt kostbart. Slik JEG

vurderer kan dette være så rigid måte å drive det på at man kanskje ikke tjener penger i det lange løp med særs misfornøyde

brukere. Videre synes jeg 700kr er helt drøyt for en parkeringsbot av denne typen.

 

Jeg har sett gjentatte ganger at Qpark ansatte venter i bilene sine for å skrive bøter, noe jeg syns blir litt drøyt...

Europark er fleksible hvis man ser at eieren av bilen kommer gående, men når boten først er skrevet har vi ikke mulighet til å reversere den. Her ligger noe av "problemet".

Det stod en bil på tomgang på plassen, med førerdøra åpen og to ben stikkende ut. Mistenker dette er dagens vakt som akkurat

hadde gjort seg ferdig med sin vaktrunde. Ellers takk for parkeringstibsene. Tipper det blir Ibsen eller Aker Brygge fremover for

min del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjerne vindusviskerene evnt montere en j@¨#$li til alarm på vindusviskerene. hadde vært gøy og sett masken til vakta da. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha. Det har egentlig jeg tenkt på også. Men ikke alarm. Montere en strøm pistol til vindus viskeren så når P-vakten tar i den så går han rett i bakken. Hadde vært hysterisk morro:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.