#1 Skrevet Januar 15, 2010 Må enten ta en liten overhaling på motoren i bilen min. Eller gjøre som fler på jobben skal ha meg til. Skifte ut min AAH med 5 trinns kasse til en AAN og 6 trinn. Regner med at det er litt mer enn bare bare. Men vil dette la seg gjøre uten kjempe problemer? Også med tanke på BT? Eller vil det bli alt for mye bry? Dette er kun en løs tanke som flyr rundt. Men det er på en måte litt fristende og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2010 Evt. finne en ACK motor med 193 HK fra en A8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2010 193hk blir vel litt lite? Ville helst hatt noe som bikka over 200 grensa. Og det er lite jeg syntes er tøffere enn en turbomata audi 5'er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2010 ACK + kompressor? Edit: Det er antageligvis billigere å kjøpe en S4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2010 (endret) Du kan jo slippe nedi en ACK og montere kompressor, da bikker du 200-grensa med god margin http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=119976&highlight=a6+kompressor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2010 er da vel ikkeno problem det,sålenge du bruker bremser fra S4 og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2010 Det er alt for mye småtteri som skiller en 100 og en S4 til at det der noensinne vil være noe vits i, enkelt og greit. Det er mye bedre å selge bilen du har og kjøpe en S4. Da får du både utstyret, utseendet, quattro og motoren på en gang. Hver eneste detalj under panseret omtrent unntatt spylervæskebeholderen er forskjellig på en 100 og en S4. Girkassen er helt annerledes, S4 har større bremser foran og bak, andre skjermer, annen fanger, annet instrument, alle ledningsnett er annerledes, annet eksosanlegg, selv opphenget til eksosanlegget er annerledes enn på en 100.. De eneste som mener man skal bytte ut en 2.8 med en 2.2T er de som ikke vet hvor mye som skiller en 100 og en S4. Det er ikke akkurat som forskjellen mellom 2.6 og 2.8.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 16, 2010 Nei det er nok mest på kødd at de sier det. Var sånn de lurte en på jobben til å dytte en Citroen XM turbo motor nedi den lille ZX'n sin. Quattro har jeg, men syntes de 173 hestene er litt slappe av seg. Så jeg lurte egentlig da på om det var større forskjeller ute å gikk enn bare drivlinje før diff bak, ledningsnett osv. Og siden jeg uansett nå må ta en motor overhaling, så tenkte jeg at det var verdt å spørre, siden det uansett blir litt jobbing med brakka nå. Har også vært inne på tanken med kompressor, men syntes det blir mye jobb på en bil jeg ikke tenker å holde på lenger enn jeg er nødt. Siden jeg driver å leiter etter en slik en UrS4 med 5'ern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 18, 2010 Bump. Har gått å gubla litt de siste dagene, og jeg glemte jo å spørre, hvor bra passer en ACK nedi c4'n? Passer clutchhus, motorfester, osv? Må nok ha nye hjerner og ledninger, men ut over det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 18, 2010 Litt off-topic, men sjekk ut denne siden: http://www.12v.org/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 19, 2010 Det aller meste av småting er annerledes på de med ACK-motor enn på de med AAH-motor, så det blir nesten like ille som en femmerturbo. Hva er galt med den motoren som sitter der? Kommer sikkert langt med en toppoverhaling, bunndelen er det sjelden noe problem med, og lekkasjer fra div. pakninger er det største problemet disse motorene har.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 19, 2010 (endret) Det som er galt nå er at den blåser mellom sylinder 2 og 3. Regner med/tror det er toppakninga. Med mindre det er kjempe hull/sprekk i blokk/topp da. Holder på å rive opp motoren atm. Og spurte siden om det er mer enn bare toppakning, så kanskje jeg kunne finne meg noe annet enn en "ny" AAH. Edit: Er kun toppakning tydligvis. Og er det bare meg? Eller er det relativt tynnt mellom sylinderene på denna motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...