Anbefalte innlegg

Kva innpress er det på nye Allroad? Har et par WP 812, 8x19 med et 32 liggende. kan eg bruke disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

19" ble levert i rundt ET 43 mener jeg å huske det var, mens 17" og 18" ble levert helt ned i ET 34/38... Audi er jo ikke kjent for å stappe dekkene sine helt ut i hjulbuen, så dette burde gå tror jeg. :) Hadde denne dimensjonen (bare 8,5" brede og ET 35) på en A4 B6 og det satt som et skudd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne litt, da jeg lurer på noe i samme gate. Vurderer 9x19" på `08 allroad. Er ikke noe galt med originalfelgene, men synes de står for langt inn i hjulbuen. Noen som vet hvilken innpress jeg må ha for å få hjulene mer kant-i-kant med hjulbuen med 9"-bredde på felgen? Var ikke så lett å finne bilder eller info om hjul på denne modellen noen plass...

 

edit: evt med 9,5" bredde?...burde vel gå fint både foran og bak det også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt innpress er 42, så du kan ha avvik +/- 7,5 ift. dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt innpress er 42, så du kan ha avvik +/- 7,5 ift. dette.

 

Ja, det kan man i følge loven, men problemet på Allroad er at luftbelgene kan komme i komme i kontakt med felg/dekk. Jeg tviler på at Audi dekker nye luftbelger til deg fordi du satte på felger med uoriginalt ET....

 

Et lite ekstremtilfelle var da fattern satte på en felg fra en A8 på sin Allroad, og endte opp med å ødelegge en luftbelg og kompressoren...dyr lærepenge mao :) Til info så gikk hjulet fint rundt så lenge bilen var jekket opp, men når luftbelgen presses sammen blir klaringen en annen.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forsåvidt klar over hva som er orginal innpress, og hvor mye man har "lov" til endre på sporvidden. Det jeg egentlig lurer på er om noen har erfaring med hvilken innpress som får hjulet til å ligge mer kant-i-kant med skjermen. Har ikke helt skjønt hvordan man regner ut innpress i forhold til bredden på felgen. Vil en 9"-felg komme 0,5" lengre ut enn en 8,5"-felg om begge har samme innpress?

 

Godt at du poengterte det med belgene Eivind. Nå er jeg interessert i å få hjulene lenger ut, så jeg regner med at dette ikke blir et problem for meg. Men greit å ha i bakhodet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror dette vil gå helt fint:).

 

Slik ser 8x19 et35 m/ 245/40-19 dekk ut (ikke de beste bildene, men de står iallefall ikke utenfor hjulbuen):

 

SL701062-1.jpg

 

SL701061.jpg

 

SL701067.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan man i følge loven, men problemet på Allroad er at luftbelgene kan komme i komme i kontakt med felg/dekk. Jeg tviler på at Audi dekker nye luftbelger til deg fordi du satte på felger med uoriginalt ET....

 

Et lite ekstremtilfelle var da fattern satte på en felg fra en A8 på sin Allroad, og endte opp med å ødelegge en luftbelg og kompressoren...dyr lærepenge mao :) Til info så gikk hjulet fint rundt så lenge bilen var jekket opp, men når luftbelgen presses sammen blir klaringen en annen.

 

Mvh

EW

 

Det har jeg faktisk ikke tenkt på selv, vurderte noen felger med en del lavere innpress selv, men greit å tenke på det når man har luft ja.. Men en A8 har jo nesten samme innpress som A6, eller var det noen spesielle felger det var snakk om, siden det gikk galt? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal innpress varierer fra bil til bil.. og er helt avhengig av hvaslags hjul bilen er bestillt ny med:) For å vite det sikkert hva deen enkelte bil har som orginal innpress så må man nesten se i utstyrs specs på bilen fra fabrikk;)

Er ofte mere enn felger som er annerledes.. feks a3 8p 1,6 102hk med org 18" har kraftigere drivaksler enn den med 16/17". og 312mm skiver i forhold til de andre som har 288mm

 

Feks en a6 4f med org 16" har ikke samme orginal innpress som en a6 4f med org 19".. Vognkortet er sjeldent riktig her, da det sjeldent tar hensyn til utstyrsvarianter på bilene. Min feks har helt annet innpress fra fabrikk enn hva vognkort tilsier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har 9x19 med 245/35/20 på min allroad, dette har gått heilt fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har 9x19 med 245/35/20 på min allroad, dette har gått heilt fint.

 

 

Hva har du for innpress på de felgene da? Er de sånn passe i kant med skjerm? Har ikke tilfeldigvis et bilde av herligheten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har 9x19 med 245/35/20 på min allroad, dette har gått heilt fint.

 

Har du 19" eller 20" ? Du skriver du har 19" felg og 20" dekk ;) Kan bli noe vanskelig å få luft i de hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 19" eller 20" ? Du skriver du har 19" felg og 20" dekk ;) Kan bli noe vanskelig å få luft i de hehe.

 

Hehe, var visst litt kjapp der.. Eg har 20" Rs6- 2, et 35. Bilder kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble til slutt 8,5x19 og ET38 m/245/40-19 på meg. Det går fint og ligger etter min mening mer eller mindre kant-i-kant med skjermen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, var visst litt kjapp der.. Eg har 20" Rs6- 2, et 35. Bilder kommer.

 

Fin-fint om du smeller opp et par bilder ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.