#1 Skrevet Januar 16, 2010 (endret) Hva er dette??? Fikk slettet to koder på vag senter forrige uke, ved bytte av insprutnings ecu. 1-manglende signal fra ABS styre enhet 2-Motorstyre enhet sperret Så etter 10 mil dukket EPC opp. Problem nr1: Taklysene inni bilen blei helt vrange, de lyser konstant på "null" innstillingen i taket og lysene i dørken å under døren blinker som det diskolyset når jeg åpner dørene... Problem nr2: Får liksom ikke samme draget i motoren, gir jeg på å slepper litt etter så kutter ett eller annet i motor området som får bilen til å hakke 1-2 ganger før den gir seg, "litt" vibrasjoner kommer også ved pådrag Det er IKKE noe i drivverket eller understellet for det er nå fixet 100% (håper det ikke er det) Den går heller ikke helt rent på tomgang etter dette Help anyone?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2010 INGEN????????????????????????????????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2010 Hmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2010 Jeg ville nå hvertfall tatt kontakt med verkstedet som utførte bytte av innsprøytings ECU... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 18, 2010 Halla Det er gjort, men de sa det kunne være over 100 forskjellige grunner til at denne lampa lyste, så de tok ikke av seg hatten av den grunn... Tenkte det "kansje" hadde noe med tak lyset som plutselig fant ut skulle begynne å være vrang på heltid.. Like før jeg selger bilen til spott pris å kjøper meg en japse till MAKAN til problem biler audi altså.. fattern har 05 a6 med alt tenkelig utstyr. bare problem med den å... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 18, 2010 Jeg kan bytte hjul på bilen til gamlingen å ikke snøre til boltene og når hjulet segler bortover gata på første prøvetur si det kan være 100 forskjellige grunner til at hjulet ramla av... Jeg ville fått de til å sjekke at det 100% ikke er deres feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 18, 2010 les ut feilkoder igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 18, 2010 Jeg kan bytte hjul på bilen til gamlingen å ikke snøre til boltene og når hjulet segler bortover gata på første prøvetur si det kan være 100 forskjellige grunner til at hjulet ramla av... Jeg ville fått de til å sjekke at det 100% ikke er deres feil... DET er jo sant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 18, 2010 Tenkte jeg skulle kjøpe ett slikt lese/fjerne koder apparat selv, en slik en http://www.finnfeil.no/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=56 De bruker vist disse på møller også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 18, 2010 Da ville jeg heller gått for Vag-Com Regner med det var etter verkstedsbesøket ditt at problemene oppsto? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 18, 2010 les ut feilkoder igjen Det er jo sant, bare jævli irritende å betale 480kr for HVER gang de sletter feilkoder, for så å kjøre i ca 10 mil så dukker den EPC lampa opp igjen, så inn igjen å ut med nye 480kr.. Er dette riktig? Når de først SLETTER denne koden skal den da dukke opp igjen?? Henger ikke helt med i denne tech verdnen men de tjener jo JÆVLI grovt på å bare slette koden "for det ordner seg med å slette koder" for så å inn igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 18, 2010 Da ville jeg heller gått for Vag-Com Regner med det var etter verkstedsbesøket ditt at problemene oppsto? Jepp stemmer det... Vag-Com er ikke det lisens basert da = SVIN DYRT? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 18, 2010 Jepp stemmer det... Vag-Com er ikke det lisens basert da = SVIN DYRT? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-Vag-Com-Cable-Interface-Scanner-VW-Audi-VagCom-OBD2_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5638dc6992QQitemZ370321156498QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 18, 2010 jo svindyrt er det og derfor kjøper du deg vag com:-) har tjent inn min mange ganger jeg. leser du ut feilkodene ser du om det er dem samme eller om det er noen nye noen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 19, 2010 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-Vag-Com-Cable-Interface-Scanner-VW-Audi-VagCom-OBD2_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5638dc6992QQitemZ370321156498QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools Joda, finnes i norge å dette til 299kr (QXL.NO) Men som det står = *Some advanced functions are limited on the free version. See the User Guide. Å regner med etter min flaks så er det disse funksjonene jeg trenger men som ikke fungerer på "billig" versionen, skal jeg ha full rock tech tillgang så koster det over 3 tusen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 19, 2010 jo svindyrt er det og derfor kjøper du deg vag com:-) har tjent inn min mange ganger jeg. leser du ut feilkodene ser du om det er dem samme eller om det er noen nye noen Har du kjøpt full version eller den enkle version..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 19, 2010 Du kjøper deg en uorginal kabel på eBay til $30 og så kjøper du lisens til Vag-Com for ca $99! Viola! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 19, 2010 Dreiv å såg litt på hvordan det kunne arte seg ja, men tok det ikke innover meg så mye, var noe sliten igår.. Må vel sette meg litt inn i det idag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 19, 2010 Hvis epc lampen lyser så kan det være kommunikasjons feil mellom ecu og instrument. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 20, 2010 Hvis epc lampen lyser så kan det være kommunikasjons feil mellom ecu og instrument. Hmmm hvordan kan det være feil?? Dårli påsatt ledninger i ECU jeg har byttet du mener?? Er vel kansje ikke mulig da det går på feste skinner hele kontakt flaten in til ecu'en... Men hva vet jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 20, 2010 Hmmm hvordan kan det være feil?? Dårli påsatt ledninger i ECU jeg har byttet du mener?? Er vel kansje ikke mulig da det går på feste skinner hele kontakt flaten in til ecu'en... Men hva vet jeg Er vel mere koding vil jeg tro. Den lampa lyste på rs4`n jeg hadde etter at ecu hadde tatt kvelden. Etter bytte av ecu måtte bilen til møller for å kode/matche ecu til resten av bilen. Det må gjøres på møller(s-centrum har muligens tilgang på online delen til tyskland). Vet ikke om din har samme "problemet" som rs4 ang koding men tenningen måtte stå på i ca 6 timer før den godtok kodingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 21, 2010 Er vel mere koding vil jeg tro. Den lampa lyste på rs4`n jeg hadde etter at ecu hadde tatt kvelden. Etter bytte av ecu måtte bilen til møller for å kode/matche ecu til resten av bilen. Det må gjøres på møller(s-centrum har muligens tilgang på online delen til tyskland).Vet ikke om din har samme "problemet" som rs4 ang koding men tenningen måtte stå på i ca 6 timer før den godtok kodingen Halla. Den kom etter ECU bytte, men den ECU'EN jeg fikk tak i, var fra samme bil/motor med manuell, jeg kjørte på automat ECU men har byttet girkasse for mye motormodding , derfor trengte jeg manuell ECU. All kodingen de gjorde til bilen ble godtatt uten noe som helst problem... Lampen begynte ikke å lyse før etter ca 1 1/5 time å da kjentes bilen mer "nervøs" ut på gasspådrag.. Merkelig dere: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 27, 2010 Da fikk vi kansje svar på hva som er galt.... Org så ladder turboene på denne bilen 0.5 bar (har jeg blitt fortalt).. de kan tåle ett boost på 0.1-2 bar uten at bilen selv begynner å lure hva f.. som foregår... Da jeg har satt ned RS4 turboer +++++ så ladder den nå etter "nødmodus" slettingen av ECU noe mere. ergo bilen hiver seg på EPC for å si fra om en evt vakum/trykk lekasje... Virker dette kjent? sier bilene ifra om for stort ladde trykk?? (husk denne er ikke mappet etter RS4 turboene enda) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...