HASTER-Holder på med bakbremser nå - Passat

Anbefalte innlegg

Ok. 94 Passat med skiver bak. Her skal visst stemplene skrus inn. Jeg lurer da på;

1. Skal de bare skrus inn, og de skrur seg inn selv, som en skrue?

2. Skal de skrus og presses inn samtidig? I såfall, hvordan i alle dager skal jeg gjøre dette??

Jeg har skrudd litt med pumpetang på den første jeg har løsnet. Den går tregt rundt.

Noe jeg gjør feil? Noen teknikker på dette?: klø :

Takknemlig for all hjelp. Står midt i det nå, og kommer vel ikke videre:confused: før jeg vet,...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha et verktøy for å få dette til på en enkel og grei måte! Kjøpes på biltema! koster en hundrelapp eller to.

Da skrus og presses stempelet inn samtidig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker bare en skrutvinne jeg sånn som man presser sammen tre med når man har limt da gikk stempel inn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må presse og vri. I mangel av spesialverktøy kan man bruke en skrutvinge, skru til det er litt trykk, så bruke en tang på kanten av stempelet (pass på å ikke ødelegge mansjetten), skru litt, etterstramme tvingen, skru litt til og så videre. IKKE bare press inn, sannsynligheten for at brekkmekanismen blir helt bingo er meget stor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, mansjetten tok helt kvelden, men ga blaffen i det, den var nemlig sprukket. Alt skal byttes snart uansett.

Men fikk både skrudd og presset sylinderen, med en liten patent som tok 15 minutter å lage med skrustikke, hammer, moment-jernstang til å bøye, og to-tre metall-dingser fra garasjen.

Den funka faktisk så bra at jeg neppe tror biltema sin er noe bedre:p

Den firkantede skiven er bøyd i bakkant, så den ligger helt inn mot mutteren. Det funka slik at den ikke roterte når jeg skrudde.

Legg merke til skiva, den er fin, eh.. Har nye men gidder ikke skifte før jeg har fått fatt i nye calipere.

Så det får funke med de gamle så lenge: rolleyes

1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.