#1 Skrevet Januar 16, 2010 Fikk montert DEFA på A6'en i går, så klart etter den verste kulda har gitt seg , så testet den i dag. Etter ca 30 minutter startet bilalarmen, orginal alarm, og tute. Noen som har opplevd det samme og bør en deaktivere alarmen på vinterstid når defa brukes ? Har en teori om at varmeforskjellen i kupe'en trigger alarmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2010 Det er vel "bevist" før at det er luftstrømmen fra vifta som slår ut på org. bevegelsessensor inni kupèen. Har du en bryter på b-stolpen? Prøv i så fall å slå av den. (bev.sensor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2010 Sannsynligvis er det kupesensoren som ser den roterende viften i kupévarmeren. Har sett det der flere ganger før. Et eller annet sted går det an å deaktivere kupesensorene, på de eldre bilene var det en knapp på B-stolpen, men vet ikke om det evt. er i en eller annen meny på en så ny bil som du har.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2010 Ah stemmer, er en knapp i døra som deaktiverer kupe alarm hvis jeg husker korrekt. Hadde helt glemt den, takk Må være luftstrøm eller temperatur fordi defa viften er montert opp under hanskerommet og er knapt synlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2010 Hadde samme problem på Golfen. Det som må gjøres er å gå innpå med diagnoseapparat å justere ned følsømheten på kupésensor fra 100% til 50% Er samme prosedyre som må gjøres om det ettermonteres fj.styring på Webasto bla. Å koble ut sensoren ved bruk av knappen er jo ikke bra om du faktisk får innbrudd i bilen. Er heller ikke så veldig praktisk å måtte trykke på den hver gang du forlater bilen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2010 Noen måte å manuellt deaktivere hele alarmen eller kun kupéalarmen inntil jeg får rotet meg inn til noen med diagnoseapparat ? Som du skriver blir det styr å måtte trykke inn den knappen hver gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...