Hvordan er det å polere opp kantene på felg?

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å polere opp kantene på disse felgene? TSW Mondello. regner med at de er polerte fra før med klarlakk over? Så duxsola og så er det fram med slipe og poleringsutstyr?

Bilde0036.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det ja. Om det ikke er noen hakk i de, kan du prøve å starte på 360-400 etter duxola. Blir mindre jobb da. Du bør begynne med så fint papir du kan.

Jeg brukte 120-240-360-400-500-600-800-1000-1200 og så poleringsskiver i tre steg. Finner du 1500 og 2000 papir kan du godt bruke det og. Husk å bruk noe til å fjerne fett og fingermerker før du kjører på med poleringsskiver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok:) da har jeg noe å gjøre frem til sommeren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes det noe sandpapir man kan bruke på drill, eller man man pusse manuelt? Pusset opp noen 2 delte Eta Beta Avior for noen år siden, da brukte jeg sandpapir manuelt, regner med man må gjøre det fortsatt?:P:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såfremt du ikke har dreiebenk så er det vel manuelt. Prøv å finn noen pussepapir-"skiver" som er men for roterende maskin.

Disse er ment for våtsliping og har da svamp på baksiden som forenkler våtsliping mye. Mindre søl.

Jeg ville prøvd duxola og så prøver du med 800 vått først og ser hvordan det går, hvis overflaten under er polert fra før,

burde den være rimelig jevn og du slipper unna endel pussing ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg polerte kantene på mine felger hadde jeg bilen på bukk og satte den i 3. gir og da va de bare å holde papiret inntil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.