Lite varme i varmeapparat S6 c4 - defekt register

Anbefalte innlegg

Hvor mye koster nytt register? Tror kanskje samme har skjedd på min, begge slanger til register er varme, den nederste er glo varm, og den øverste er sånn så du nesten ikke kan ta på den varm.

 

Irriterende da den ikke var sånn før jeg bytta termostat, byttet kun den fordi den ikke nådde driftstemp på motor, noe den gjør nå. Men må ha turtall\belastning for at det skal bli varme på varmeapparatet.

 

 

 

Har du luftet systemet skikkelig? Etter alle postene jeg har lest om dårlig varme i varmeapparat så er 90% av feilen luft i systemet.. Det står en lufteskrue på returslangen rett etter registeret (øverst). Denne kan du prøve å lufte litt på når du har fått drifts-temp på motor og litt overtrykk i systemet. Pass på å ikke skru denne helt ut.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne og spør: Noen som har erfaring med prisen på skifte av varmeregister på verksted eller vet hva det vil koste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off, har fortsatt litt problem med min A4 B5 -97 mod, med lignande symptom. Har prøvd å skylt gjennom grundig registeret og ellers heile kjølesystemet med vannslange samt radiatorrens er prøvd. Kom ut litt rust/groms når eg skylte gjennom, tappa ut i et kar for å kike.

 

Varmeapparatet fungerer greit viss vifta står ca halvveis, og motoren har blir skikkelig varm, men blir kaldt viss en sett vifta på full guffe. Lurer dermed på om registeret kan vere litt tett/defekt? Slangane til registeret er varme, men ut-slangen er litt kaldare(inn-slangen er mykje meir fleksibel og varmare).

 

Lurer også på om proppa på ekspansjonstanken er ødelagt, den skal vel sleppe ut høgt trykk? Motoren kokte ved langtur opp en bakke, blei over 100 grader(om ikkje 110) men slapp ikkje ut damp. Kom mykje damp når eg lirka ut toppa, var litt redd for at trykket skulle bli for stor slik at tanken kunne sprekke. Virka heilt greit etterpå, virka som det blei for mykje mot-trykk i systemet?

 

Virker også som om det er litt luft i systemet av og til, for har prøvd å lufte med lufteskruen på ut-slangen på registeret mange ganger, samtidig som eg har skrua ut ekspansjonstanken og løfta den opp, av å til virker det som om nivået har sunke ned slik at det ikkje kjem ut kjølevæske før etter ei stund. Kanskje eg heller skal prøve å lufte når motoren er varm?

 

Beklager at eg kuppa tråden fullstendig, men håper på masse konstruktive svar da det tydeligvis er mange andre i samme situasjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.