#1 Skrevet Januar 16, 2010 Hva kan dere anbefale å bruke på f.eks bærebroer? spraylakk eller lakk for å smøre på? Hvilke typer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2010 God gammeldags Tectyl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2010 God gammeldags Tectyl. Vil ikke bruke det på de løse delene, vil ha noe lakk-greier med litt "finish";) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2010 Vil ikke bruke det på de løse delene, vil ha noe lakk-greier med litt "finish";) Tja,hva med spray Hammerite da? Glatt finish feks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2010 POR15: ja : Har ikke prøvd det, men skal bruke det neste gang eg skal gå over en bil for å prøve det ut, virker veldig bra når ein leser om det og ser på prosjekt tråder på nettet der det er brukt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2010 Tja,hva med spray Hammerite da? Glatt finish feks. kan jo være aktuelt ja:) POR15: ja : Har ikke prøvd det, men skal bruke det neste gang eg skal gå over en bil for å prøve det ut, virker veldig bra når ein leser om det og ser på prosjekt tråder på nettet der det er brukt:) Hvor selges dette? har du noe prosjektlink der dette produktet er brukt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2010 Tror http://www.gasolin.no har POR15 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2010 Por 15 er tingen! Enkelt å få fint er det også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2010 Hei. hentet en boks av Power Coat "3 in 1" på Tess idag. Skal ikke bruke den før i helga, så du kan få en rapport da. Har brukt det 1 gang før på landbrukstustyr, med veldig bra førsteintrykk, men denne gangen er det sølv metallic istedenfor svart. Sort blank ga jo grei finish. Mye brukt til marine og industri og finnes i alle RAL farger. + noen metallic. Bare å google i vei. Har hørt mye bra om Por15 og. Owatrol olje brukes og av og til som underlag om sandblåsingen gir porer i metallet. Alt som lukter helt jævlig og korter inn livet ditt er somregel gode produkter... Fikk 0.75L boks for 349.- http://www.jsc.no/images/Marketing/Maling%20Brosjyrer/Power%20Coat%20spraybrosjyre.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 19, 2010 Har også brukt Power Coat 3in1 flere ganger og ser ut til å holde meget bra, både lakken og malingen. Brukt det på flere biler og på ting offshore;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 19, 2010 Vi bruker 3in1 som touchup viss vi sprikker litt maling eller det er slit bort litt på vårt offshore utstyr, ser ut til å funke good.. Men det vi har er spray, ender opp med at 30% av innholdet blir bare støv i luften, så eg hadde gått for noe maling med pensel eller som kan tynnes litt og ha i ei billig sprøyte.. Med POR15 anbefales det å ha noen slite sterke hansker slik at det ikke går hull på dem å du får det på hendene for det sitter som fy har eg hørt.. Her er en som har brukt POR15, han malte først, men vart ikke helt fornøyd så han rubbet det litt og sprayet et tynt lag med POR15 på, ser veldig bra ut og det var hans første forsøk med spraygun: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 19, 2010 Her er et skryte bilde fra hjemme siden deres.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 27, 2010 Da er det duket for en oppdatering på Powercoat 3 in 1.. Produktet er i utgangspunktet 2k, men herderen var ikke nødvendig, og i og med at eg bruker lakkboks (varme) til dette, valgte eg å prøve uten, ettersom herderen koster 500,- + mva, og blandeforhold er 10:1, vart det utfaset.. I første omgang kan vi starte med at eg feiget totalt ut ang. det å sprøyte på bart metall.. Tok ikke sjangsen, so alle deler ble grunnet med 2k epoxygrunning fra vår lakklevrandørs lastebilserie. etter 30min tørk vart delene rubbet, og da var det duket for testing.. malinga må tynnes minst 2:1 for å kunne sprøytes, og endre til slutt opp med 1.8 dyse og lavt trykk.. 2 strøk maling, og venter i spenning. og resultatet er : Malinga er MATT! Ikke halvblank slik det sto på boksen. Den er litt ru, så når eg presset i nye foringer, så det skittet å tilgrisa ut, og ikke en vanlig vask med silikonfjerner og fille fjernet nesten alt, men ikke nedi porene.. 3 dagers tørketid før den er helt ferdig, men fremdels ikke fornøyd med overflate hardhet, eller generell motstandsdyktighet . Alle delene ser ferdig sandblåst ut. Så da står nå på tørk, og denne gangen med sølv metallic og ripefast klarlakk, bare for å gjøre det ekstra jævlig for meg sjøl å holde fint.. Ikke tålte malinga den sterkeste av de 2 silikonfjernerne vi har heller. Så sånn gikk det. Den er nok god til det den er ment å bruke til, ikke meningen å kritisere produktet, men det passet rett å slett ikke til denne bilen. Bilder kommer, bare eg tar med kamera heim en dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...