#1 Skrevet Januar 17, 2010 Hei, jeg har fått tak i original lysbryter med tåkelysfunksjon (forran altså). Bilen er en Passat 3B (97-00) som stort sett ble levert uten tåke-/kurvelys. Er det noen som har koblingsskjema på bryteren? Alle pinnene på bryteren er jo merket opp, så trenger bare vite hva å hvordan Eller er det noen som vet eller kan finne ut er jo det flott. Ser på bryteren at det er merket opp 30 og 31, så gir den bare ut styrestrøm? eller går styrestrømmen gjennom (pluss inn-bryter-minus ut)? Planen er og få bryteren til å kjøre stryrestrøm til relèet i stede for å bruke styrestrøm med bryter fra parklysa som jeg har nå. Det jeg tenkte på var å se på feks en 3BG med originalt tåkelys og sammenligne ledningene på bryterne, men jeg vet ikke om alt er likt... MHV Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2010 Da jeg gjorde det samme på min A4 b5 for en stund tilbake, fikk jeg bare tak i rele og bryter orginalt fra møller, og da var det bare å ta vekk den biten som sto der som bryteren skulle være, og så var der kobling bak, klar til å plugges i bryteren. Rele'et var under rattet, og der var der en plass på rele "blokken" det ikke var rele, men ledninger og alt var klart. Plug and play. Freme med hovedlykten på venstre side var det en ledning som fikk + spenning ved å trykke på knakken (knappen er styrestrøm til rele'et jeg satt inn). Denne brukte jeg som pluss til begge tåkelyene, og jordet bare minus. Da har jeg helt orginal oppkobling Vet ikke om det er sånn med deg, en vil ikke tro at de lager mange forskjellige ledningsnett, med tanke på den lille forskjellen disse ledningene gjør. Se om der er noe hvor brytern din skal stå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2010 mener å huske du skal inn på kontakt nummer 8. det du gjør er å ta et multimeter å koble det til for så å sette multimeteret til de forskjellige kontakene å se når du får størm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2010 Koble deg opp rele med sikring å alt det der, så henter du styre strømm til releet fra stikker 7 eller 8 :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...