#1 Skrevet Januar 17, 2010 Har sett gjennom forumet nå på kryss og tvers men finner ikke noe konkret svar på spørsmålet mitt! Jeg regner med at ikke alle AAN styreenheter går om hverandre, men hvilke gjøre det? Må jeg finne en med nøyaktig samme delenr. for at ting skal fungere eller vet noen hvilke som evt. går om hverandre? Har en kamerat som kjører med ADU styreenhet på AAN ledningsnett og motor: klø : Trodde det var forskjellig plasseringer av stikkene i kontakten på disse to? Han hadde hatt denne hos jonus for å bytte chip og da var det en org. Rs2 hjerne med 3 bar map. Trodde ikke dette skulle fungere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2010 Ingen som har erfaring rundt dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2010 aan, adu og aby går om hverandre, ikke 3b... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2010 Jepp!! jeg kjører aby styreenhet på aan motor med adu el nett nå!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 18, 2010 ja, aby styreenhet på adu nett kan jeg skjønne for de har lik stikkerplassering i følge skjema. Men adu og aby går på aan nett? samme hvilken styreenhet jeg får tak i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 18, 2010 jeg kjørte med flere aan enheter på aby nett... Hva mener du med stikkplassering? alle stikkene utvendig er jo like på aan og aby\adu bare tilslutning til instrumenter og sånt som er forsjellig. Selve kontakten på hjernen er og lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 18, 2010 Da er det jo ingen sak:) Det jeg mener er plasseringen på pinnene i stikket. Sjekket bare koblings skjema fort på jobben og så at enkelte ting var forskjellig, men er det bare til instrument osv som er forskjellig så er det jo greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 18, 2010 Men så finnes jo den AAN styreenheten med den gule lappen på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 18, 2010 (endret) Og det er? Den du ikke får chippet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 13, 2010 Jeg hadde en med gul som var chippa med fuel og boost-chip.dette funka fint. men da jeg satte in map-sensor og 034chip var bilen død. Fikk tak i en hjerne med rosa lapp som jeg satte map-sensor og chippene i..da starta bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 14, 2010 hva med styreenhet til AAn automat vs. manuell? går disse om hverandre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 5, 2010 Jeg har styreenhet med blå lapp på og prøvde å sette inn en med gul som skal være chippet, men da gikk ikke bilen riktig. Er det noen som har en anelse hvorfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 12, 2010 Jeg hadde den berømte styreenheten med gul lapp, den døde helt med chipper i. Ifg ES tuning må de orginale chippene programmeres. Løsningen min var og kjøpe meg en styreenhet fra en S6 med rosa lapp. Så vips så funket alt som det skulle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 13, 2010 hva med styreenhet til AAn automat vs. manuell? går disse om hverandre? jepp d går fint:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 11, 2011 Veldig enkelt spørsmål. prøvd å søke meg frem til dette, men blir ikke helt klok. Noen steder står det at pinouts er like og andre steder står det at pinouts er forskjellige.. Så hva er sant? Kan man bruke disse omhverandre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 11, 2011 Ja de passer om hverandre Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 31, 2011 Kan man bytte om chipene fra en rs2 hjerne til en aan hjerne ? Bilen starter og virker normalt , men usikker på om det kan vare noe bagateller man ikkje legger merke til .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 31, 2011 Forsjellig mapsensor mener jeg. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 31, 2011 Ja det er greit .. den har jeg bytta til noe annet . men resten av mulig forskjeller jeg lurer litt på . ser dem skriver på 034motorsport om noe motstands forskjeller mellom 2 pinner på ecu .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 31, 2011 Spørst om man bør bruke aan luftmassemåler selv om man har i rs2 chiper i en aan hjerne , 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 15, 2013 Forsøkte å sette en S6 AAN hjerne i S4 AAN bil, den startet men kuttet etter et sekund, typisk startsperrekutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 16, 2013 SELECT, 17 – INSTRUMENTS ADAPTATION – 10 kanal 0. READ SAVE, DONE,GO BACK CLOSE CONTROLLER, GO BACK – 06 Exit Vent 15 sek,set påtenneing og vent 2 min etter 2 min du kan starte motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 12, 2015 Hallo! Jeg lurer på litt ang ecu på de gamle s4/s6 c4 bilene. Gjelder da 2,2 turbo motoren sin ecu, hva de forskjellige er til/ betyr? 4a0907551aa 4a0907551b, automat girkasse 4a0907551c, (startsperre?) 4a0907551d, automat girkasse. (startsperre?) Hva er forskjellen på de? Mvh Jan Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 12, 2015 SELECT, 17 – INSTRUMENTS ADAPTATION – 10 kanal 0. READ SAVE, DONE,GO BACK CLOSE CONTROLLER, GO BACK – 06 Exit Vent 15 sek,set påtenneing og vent 2 min etter 2 min du kan starte motor Takk for tips, dette er jo prosedyren for å skifte hjerne på bil med startsperre. Men i mitt tilfelle så satte jeg jo en startsperrehjerne (fra S6) inn i bil uten startsperre. Da vil den vel neppe starte uansett, da S4 mangler transponder i nøkkel, spole i lås og den hvite boksen. For øvrig fungerer S4 hjerne inn i S6 uten å gjøre prosedyren som nevnt over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 12, 2015 For øvrig fungerer S4 hjerne inn i S6 uten å gjøre prosedyren som nevnt over. var jo slik de stjal s6 i "gamle dager" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...