Spørsmål om bensinpumpe og rele AAN

Anbefalte innlegg

Er det slik at releet skal komle inn i et sek når en slår på tenninga?, Jeg må kinne starteren litt for å få start, så det komler bare inn når motoren sviver rundt.

 

Jeg vurderer å skifte både bensinpumpe og rele samt tempsensor: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpe-releet går først på når motoren har over 25 PRM ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpe-releet går først på når motoren har over 25 PRM ;)

 

Ok så da er det trykkfall i systemet da ev at det tar lang tid for pumpa å bygge trykk?

Som gjør at jeg må kinne starteren en stund før den starter?

 

Hvor lenge skal trykket holde seg i slangene etter at du stopper bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa går en kort stund etter du skrur på tenninga ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa går en kort stund etter du skrur på tenninga ja...

 

Du hører releet slå inn og så ut igjenn hvis du bare setter på tenninga uten å starte bilen?

 

tror jeg mangler den funksjonen på min, jeg hører iallefall ingen ting, : klø :

 

Er jo ganske avansert dette releet, det må det jo være til den prisen.....

 

443951253L.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jeg hører det summer litt fra pumpa i 2-3 sek med tenninga på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel se meg om etter et nytt rele da.

 

Takker for innspillene folkens. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpa går ikke før en kinner på min s4.

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, mulig det er sånn på AAN da, da har jeg i såfall hørt noe annet, har jo ikke akkurat målt spenninga, så jeg skal ikke være for skråsikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpa går ikke før en kinner på min s4.

 

Mvh Leif

 

 

kansje det er feil på releet ditt oxo, hvor lenge må du dra starteren når den har stått over natta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min går 3-5 runder før den starter, og det syns jeg er litt lenge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min går 3-5 runder før den starter, og det syns jeg er litt lenge...

 

Hvor mane sekund er det da? Hørtes mye ut ja.

Hvis det er tilstrekkelig bensintrykk burde jo en runde være nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke mer enn et par sekunder det, men jeg er litt bortskjemt med 100'en som "eksploderer" momentant...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt vanlig rele det der da. bare tåler litt mer amp.

Byttet tilbakeslags ventilen da?

Er den som holder trykket på plass i railen.

Sitter som regel på toppen av pumpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg også har noe av dette problemet på min 2001 a4 1,8t.Noen ganger hører jeg bensin pumpa går når jeg vrir om tenningen, og da fyrer den. men nå i det siste så hører jeg det ikke, og da fyrere den ikke..da må jeg vri av og på tenningen hundre ganger hurtig..og til slutt kanskje før den er tom for strøm fyrer den..noen fine forslag til meg også ute og går??hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa starter ikke før du turner motoren på S4'n min, og er slik det skal være har jeg fått forståelse av. Av sikkerhetsmessige årsaker er det vell at pumpa ikke skal gå avhengig av tenning, men om motor går? Slik at ved en evnt krasj, så driver ikke pumpa pumper bensin selv om motor ikke går med tenning på.

På audi 100'n som jeg hadde hørte du pumpa starte når du vrir over tenninga, men slik er det ikke på den "nye" audien 93" S4 :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..jeg trodde at når du vrei om tenningen kjørte pumpa opp trykk og ga ett lite signal til dysene jeg..for er jo merkelig at den fyrer hver gang jeg hører pumpa går når jeg vrir om, og sliter eller..hater EL-feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok jo senn test på vag com og da klikka relee..så virker jo som det er i orden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt vanlig rele det der da. bare tåler litt mer amp.

Byttet tilbakeslags ventilen da?

Er den som holder trykket på plass i railen.

Sitter som regel på toppen av pumpa

 

Vanlig og vanlig , De har sju bein og koster ganske mye.

Går det an å bytte tilbakeslagsventilen uten å bytte pumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble du noe klokere på dette? Skal pumpen gå noe før man kiner og hva var galt hos deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hører hvertfall min pumpe godt og den lager ikke ett pip før jeg kinner evnt. starter.

Det er jo ikke noe prosedyre på en bensinmotor, mange (de aller fleste) vrir bare nøkkelen rett til starteren og fyrer bilen.

Jeg gjør det ikke men jeg kjører 90% diesel :) men gjorde det ikke før heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke noe klokere på dette, hadde helt glemt dette problemet for bilen har ikke vert i bruk siden i fjor sommer. Den er for tiden nedplukket.

 

Men har jeg dette problemet etter at ting er skrudd sammen igjenn, vil jeg sjekke tilbakeslagsventilen, og ev bytte releet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, sliter med samme problemet selv nå, bare på en litt annen måte.

 

Når bilen er kald fyrer den med en gang, men er den varm og har stått en liten stund er det ett mas og få fyr, grunnet fraværende bensin trykk. Pumpen starter ikke før etter mange forsøk, pumpa er helt ny "4mnd 255 walbro". Mistenker relet til pumpe/hallgiver?

 

Ang at pumpen ikke får noe prerun syntes jeg er merkelig, da de aller fleste biler med elektronisk bensininsprøyntning har dette. Noen som kan bekrefte/avkrefte att det faktisk ikke skal være liv i pumpen før man drar rundt?

 

Edit: Har bensintrykksmåler i motorromm, så ser hvis trykk er fraværende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet mitt løste seg relativt greit ved bytte av hallgiver på kamdrevet. All fusk jeg hadde er borte, bilen går bedre og er ikke lengre tungstartet.

Det skal nevnes at jeg først prøvde og bytte bensinpumpe rele,"nytt rele" det utgjorde ikke forskjell. Men hallgiveren løste biffen. Sliter fortsatt med at pumpa ikke holder trykk når den har stoppet, men det fikser jeg med ny pumpe evt en ny enveisventil.

 

Har løse hallgivere til salgs hvis noen trenger, 600,- pluss frakt.

 

Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.