#1 Skrevet Januar 17, 2010 (endret) Hei Hei. Driver i disse dager og demonterer golf 1 gti motoren min for en overhaling. Første gang jeg gjør dette så er virkelig en amatør hehe. Jeg har ikke bilde av min motor men låner dette bilde for å forklare. Har fått lønsnet alt bortsett fra den bolten som fester det nederse tannhjulet. Denne sitter bom fast. Jeg har prøvd med trykkluft og muttertrekker, men vil ikke lønse. VIl ikke prøve så mye mer med trykkluft heller fordi bolten begynner å bli slitt. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan løsne denne bolten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2010 lang latmansarm og MYE kraft, Om du må "sperre" motor vet jeg ikke, slik at ting ikke flytter på seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2010 Denne sitter med et veldig høyt moment, så har du en dårlig muttertrekker er nok denne ofte for svak. Er bare mye kraft som skal til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2010 Nå skal det vel sitte et reimhjul utenpå den, som du har skrudd av? Da finnes det jo verktøy som passer inni reimhjulet som holder igjen, slik at du bare kan dra med en latmann.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2010 Takker for alle tips Jeg har brukt en muttertrekker som jeg kjøpte på Biltema. Denne er sikkert ikke kraftig nok da. Noen som kan anbefale meg en skikkelig muttertrekker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2010 Lag det et verktøy som gjør at du kan feste det i 2 av de små skruehullene og en lang arm. Da har du mothold til å kunne bruke en latmannsarm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2010 Dat får jeg bruke fantasien litt å lage et verktøy til å holde igjen med Tusen takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2010 Takker for alle tips Jeg har brukt en muttertrekker som jeg kjøpte på Biltema. Denne er sikkert ikke kraftig nok da. Noen som kan anbefale meg en skikkelig muttertrekker? Skaff deg en Ingersoll Rand muttertrekker. Den jeg har drar 820NM samtidig som den er liten og lett. Veldig kraftige saker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 17, 2010 Skaff deg en Ingersoll Rand muttertrekker. Den jeg har drar 820NM samtidig som den er liten og lett. Veldig kraftige saker. Og hvor kan jeg få kjøpt denne herligheten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 18, 2010 Muttertrekker er en ting, men det nytter lite uansett hvis du har en liten 24 liters tank eller lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 18, 2010 Muttertrekker er en ting, men det nytter lite uansett hvis du har en liten 24 liters tank eller lignende. Joda, det funker det. Bare ha en skikkelig trekker;) Gjort det mange ganger jeg..heh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 18, 2010 Blir dyrt å kjøpe muttertrekker bare for å løsne denne bolten da. Har den trekkeren som nevnt over her og mener jeg ga ca 3000kr på tilbud for den. FrimannDalh eller hva de heter selger den. Wurth har tilsvarende trekker bare at det står Wurth på den. Tror det blir litt lite med en sånn 24 liters tank hvis en må banke litt før den løsner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...